Senaste nytt

AMEX Elite och kreditering av 20.000 statuspoäng

fiffig

Medlem
Ville bara säga att jag inte behövde säga upp kortet utan de kunde lägga till allt manuellt. 20000 poäng trillade in igår. Då var det Anmält - 6 mars
Kortet framme - 12 mars
20000 poäng krediterades - 14 mars

Jag undrar hur det bli med krediteringen nästa år, skulle ha egentligen varit bättre om det var precis efter brytpunkten i juni...
 

stare

Medlem
Hur ligger det till med SAS AME Elite, om man signar det kortet skall det ge 20000 baspoäng, går de in ganska omgående på kontot, eller i slutet på¨min kvalificeringsperiod? Får lite olika bud...
 

stare

Medlem
Okej, så det bästa är att signa upp kortet i början på nästa period då? För att snabbt komma upp i GOLD?
 

kander

Medlem
Okej, så det bästa är att signa upp kortet i början på nästa period då? För att snabbt komma upp i GOLD?
Visst finns det fördelar, men det viktiga är att inte skaffa det för nära inpå brytpunkten då statuspoängen kan komma vid lite olika datum från år till år. Sen är det poängjakt du är ute efter så finns det fördelar med att så snabbt som möjligt skaffa kortet och börja tjäna in poäng, samt helst i början av året för att kunna uppnå tillräckligt med spend mot 2-4-1 vouchers under årets gång. Det och mycket mer avhandlas i tråden som länkades ovan där du kan få fler svar på dina frågor. :)
 
Toppen