Senaste nytt

AMEX Elite och kreditering av 20.000 statuspoäng

Ansökte om kortet för ca två veckor sedan fick kortet förra torsdagen, ca en vecka efter ansökan och idag trillade de 20.000 statuspoängen in! (Skrev in EB-numret vid ansökan om det påskyndade processen)

Ansökte om Elite förra torsdagen och inget kort ännu, dock så kom statuspoängen in i går. Fyllde också i EB nr i ansökan.

Då vet jag inte vad tjejen på kundtjänst pratade om att man får vänta ut de 3 gratismånaderna.
Jag fyllde dock inte i EB nr i ansökan utan när kortet kom så kanske tar lite längre tid men då kommer de in snart iaf.

Härligt att det gick snabbt för er!

Har nu pratat med Kundtjänst igen och fört över MR poängen till Elite.
Då fick jag ett 3 svar ang de 20.000.

De ligger redan förberedda på mig så de bör komma denna vecka.
Så det verkar stämma som flera andra av er har sagt här inne och det går ganska fort att få dem.

Jag vill gärna hoppa på den nuvarande värvningskampanjen och ansöka om Elite-kortet. Däremot börjar mitt nästa SAS EB-år den 1a april. Kan jag bli värvad men be Amex att vänta med att sätta in 20 000 poängen till april, tro?

Jag vill gärna hoppa på den nuvarande värvningskampanjen och ansöka om Elite-kortet. Däremot börjar mitt nästa SAS EB-år den 1a april. Kan jag bli värvad men be Amex att vänta med att sätta in 20 000 poängen till april, tro?

Dom 20 000 statuspoängen gäller i ett år framåt och förnyas automatiskt så länge man innehar Elite-kortet. Att dom måste synka exakt på samma brytpunkt som ditt Eurobonus-år spelar inte så står roll? Eller tänker jag fel?

Eller tänker jag fel?
Det beror väl på hur länge man tänkt ha kvar kortet? Så länge man tänkt behålla kortet så spelar det ingen roll, annars blir ju tidpunkten lite kritisk. Många vill dock ändå ha statuspoäng så tidigt som möjligt första året för att uppnå EBG/D så fort som möjligt om man inte redan har status.

Kan jag bli värvad men be Amex att vänta med att sätta in 20 000 poängen till april, tro?
Det tror jag dessvärre blir svårt, systemet som "sätter in" dom extra statuspoängen verkar vara helt automatiskt, så det är inte alls säkert att dom kan lägga poäng på "hold". Det skadar ju aldrig att fråga, men jag skulle inte räkna med att det går.

Ansökte i början av februari. Ringde Amex då jag ej har någon taxerad inkomst i Sverige och frågade var jag skulle sända papper. Fick svar att jag måste vänta på avslag innan jag kan komplettera. Fick aldrig avslag utan kortet kom bara en dag (knappt 2 veckor), och likaså 20k poäng. Undrar hur tusan det gick till?

Toppen