Senaste nytt

AMEX Elite och kreditering av 20.000 statuspoäng

Nu när det är 3 mån gratis får man inte in dessa 20.000 innan de 3 gratismånaderna har gått.

Jag kan förstå varför men de hade lika gärna bara tagit bort poängen om man avslutar kortet och satt in dem direkt när man aktiverat kortet.

Hur blir det år 2 då? Får man de 20k baspoängen utbetalade ungefär vid samma tidpunkt på året, eller kommer de närmare datumet man signade?

Hur blir det år 2 då? Får man de 20k baspoängen utbetalade ungefär vid samma tidpunkt på året, eller kommer de närmare datumet man signade?

Bra fråga!
Jag pratade nyss med supporten men tänkte inte så långt att jag frågade om år 2.
Hade det inte varit 3 mån gratis sa hon att de kommer in vid årsavgiften vilket då är nästkommande månad.
Så säg att det hade varit 25 mars som blivit första i år så bör det bli utbetalat 25 mars nästa år med?
En gissning bara.

Jag fick mina 20k direkt, är detta en ny ändring?
När ansökte du om kortet?
Verkar vara delade meningar om detta i tråden men vore typiskt om det nyligen är ändrat.

Hade ju vart skönt att få direkt när man ska över atlanten om drygt en månad.
Har tänkt föra över MR poäng och buda med poäng på uppgradering. Ser bättre ut med EBS då.

När ansökte du om kortet?
Verkar vara delade meningar om detta i tråden men vore typiskt om det nyligen är ändrat.

Hade ju vart skönt att få direkt när man ska över atlanten om drygt en månad.
Har tänkt föra över MR poäng och buda med poäng på uppgradering. Ser bättre ut med EBS då.
I slutet av december.

Jag skaffade kortet i mitten av januari, och fick mina 20.000p ganska omgående. Däremot har jag fortfarande inte fått min välkomstbonus på 18.000p ännu, trots att jag nådde 20.000:- i shopping för ca 3-4 veckor sedan. Brukar dom dröja, eller bör jag kontakta AMEX?

Jag skaffade kortet i mitten av januari, och fick mina 20.000p ganska omgående. Däremot har jag fortfarande inte fått min välkomstbonus på 18.000p ännu, trots att jag nådde 20.000:- i shopping för ca 3-4 veckor sedan. Brukar dom dröja, eller bör jag kontakta AMEX?

Syns de inte på ditt amexkonto online? Till Eurobonus förs det sedan över månadsvis beroende på när i månaden du har ditt brytdatum för fakturan.

Toppen