Har råkat ut för en något klantig incident. Vi skaffade ett Amex Elite till min flickvän under senaste värvningskampanjen. Hon har nu fått kortet och loggade in på Amex för att se sin PIN-kod. Där begär Amex att man skriver in en verifieringskod men pga. extrem klantighet skrev hon in sin kod till telekundtjänst istället för koden Amex skickade via sms....
Hon är nu spärrad från att se/ändra PIN-kod online och ombeds kontakta kundeservice. Kundservice har öppet på vardagar så får vänta med det tills på måndag, Nu dök det såklart upp ett tidsbegränsat erbjudande (gäller denna helg) som jag vill utnyttja för att komma upp i spend på 20kSEK inom tre månader för att få Eurobonuspoäng på hennes Elitekort (kortet ska sägas upp inom tre månader, hon har redan extrakort till mina Amex Platinum och Amex Premium). Flickvännen är bortrest så för att kunna använda hennes kort i butiken behöver jag hennes PIN...
Antar att det inte finns någon rimlig lösning på detta utan jag får bita i det sura äpplet och använda ett av mina egna kort?
Hon är nu spärrad från att se/ändra PIN-kod online och ombeds kontakta kundeservice. Kundservice har öppet på vardagar så får vänta med det tills på måndag, Nu dök det såklart upp ett tidsbegränsat erbjudande (gäller denna helg) som jag vill utnyttja för att komma upp i spend på 20kSEK inom tre månader för att få Eurobonuspoäng på hennes Elitekort (kortet ska sägas upp inom tre månader, hon har redan extrakort till mina Amex Platinum och Amex Premium). Flickvännen är bortrest så för att kunna använda hennes kort i butiken behöver jag hennes PIN...
Antar att det inte finns någon rimlig lösning på detta utan jag får bita i det sura äpplet och använda ett av mina egna kort?