Senaste nytt

Amex Centurion-förmåner

Amex lyckades fixa en bokning på Le bernadin!

För några månader sedan så hörde jag av mig till lifestyle och frågade om de kunde hjälpa mig med tre stjärniga Le Bernadin i New York.

Vi ska på ett bröllop i Nprth Carolina och flyger från New York hem så tänkte att det var värt ett försök.

Fick en ”Julie” som jag tror är från interntionella teamet som kopplade ihop mig med usa teamet som fixar bokningen på la Bernadin. Skulle få vänta till 1e augusti men i onsdags fick jag en bekräftelse på bokning på exakt det datum jag ville ha!

Hur som grym nöjd är jag!

Tack Amex!

*håller tummarna* För att det är rätt Le Bernadin :D Men det är det säkert.

Dubbelkollade- det är rätt!

Blir dock en tidig morgon då vi vaknar i washington DC och har en 12:30 reservation i NYC.
Grattis!

Jag använde deras concierge service en gång i NYC för hundra år sedan och klädde sedvanligt upp mig med kostym och slips för att matcha denna michelinpärla (inte le bernadin utan en annan), kommer dit och noterar en mängd collegekids i typ sweatshirt och tights drickandes öl på deras uteservering. Visade sig att det fanns två krogar med samma namn, en två-stjärnig och en marockansk couscous restaurang av modell kvarterskrog :D

Last edited:
Grattis!

Jag använde deras concierge service en gång i NYC för hundra år sedan och klädde sedvanligt upp mig med kostym och slips för att matcha denna michelinpärla (inte le bernadin utan en annan), kommer dit och noterar en mängd collegekids i typ sweatshirt och tights drickandes öl på deras uteservering. Visade sig att det fanns två krogar med samma namn, en två-stjärnig och en marockansk couscous restaurang av modell kvarterskrog :D
När jag läste trodde jag först att du hade bokat Blanca in Brooklyn. Blanca was a 12 seat, sit at the bar, restaurant at the back of Roberta's Pizza in Brooklyn. Run by the same chef Carlo Mirachi. Almost like a speakeasy because you had to pass through Roberta's to enter Blanca. Roberta's is covered with graffiti inside and out, including the toilets. And the crowd is very similar to what you describe with loud music but great pizza, wine and smaller dishes.

Blanca immediately got 2 stars when it opened and eventually got the 3rd one. With only 12 seats per sitting (chefs bar) it was an extremely difficult reservation to get. I was lucky to know a chef who was a friend of Carlo and he helped me get a reservation. You may have felt a little out of place with a suit and tie at Blanca. Most guests were dressed "proper casual" but some were dressed just like they were going to eat at Roberta's. It was a hot summer evening when I went. I wore a pair of shorts and my grey Systembolagets "lagerarbete t-shirt". No problem fitting in. Looked almost like I worked there.

It was an amazing meal as well, even if it was when Carlo only had 2 stars. Best part for me was after a large, on the bone piece of pork, that had been slowly cooking on the grill all night, was sliced up and served, I asked Carlo if I could have the bone to chew on. He smiled widely and said, "you know, you just stole my after work snack".

Blanca came about because Carlo used to offer to make extra dishes, off meny, at Roberta's if you contacted him in advance and requested them. The demand got so high that he decided to open up Blanca in a back room.

Blanca is no more. Seems like someone tried to run it again after covid but did not succeed. But Carlo is still active in NYC if you want to try his cooking. https://www.foulwitchnyc.com/ menu looks a lot like what he used to serve "off menu" at Roberta's before Blanca opened.

Below a picture of what the bathroom at Roberta's used to, and may still look like. While you had to pass through Roberta's to get to Blanca, Blanca did have it's own bathroom.
1752321772594.png
1752321772594.png

Toppen