Senaste nytt

Amex centurion - fördelar?

D

Deleted member 30163

Guest
Åfan! :) Kanske dags att ringa och kolla med dem då!
Jag kanske får ta tillbaka det där, såg en review på youtube och var säker på att jag såg nfc loggan, men kan haft fel

att inte kunna köra contactless är nog inte ett problem i övriga världen men här i norra Europa är det lite surt
 

igelkotten

Medlem
Jag kanske får ta tillbaka det där, såg en review på youtube och var säker på att jag såg nfc loggan, men kan haft fel

att inte kunna köra contactless är nog inte ett problem i övriga världen men här i norra Europa är det lite surt

Äh, i just Sverige spelar det väl ändå ingen roll med contact less ;) enligt trådar här så behöver ju folk göra listor över ställen där det faktiskt funkar...

https://www.businessclass.se/forum/threads/kontaktlösa-betalningar-nu-på-sas-amex.33501/
 
D

Deleted member 30163

Guest
Äh, i just Sverige spelar det väl ändå ingen roll med contact less ;) enligt trådar här så behöver ju folk göra listor över ställen där det faktiskt funkar...
Lol ja att använda ett Centurion på Coop är nog ett bra exempel..

Det är ju lite sorgligt men Amex SAS elite skulle jag nog använda mer i Sverige.

att blippa ett köp på 20 kr med Centurion känns lite ..
 

EBD_83

Medlem
Jaha men det var precis den frågan jag kom på, jag får alltså 20k statusgrundande för mitt elite som ingår. Hmm intressant.
Sen så undrar jag om jag får andra kort att dela ut till familj, tex platinum eller guld och isåf hur många?

tanken är väl att med 1,5x MR poäng på varje krona så tjänar man mer EB poäng om man handlar via korten som ger MR istället för elitkortet som ger EB poäng ?

20 EB poäng för varje 100 lapp på elite
150 MR poäng på varje 100 lapp centurion konverterat till EB blir det väl 12.5 EB poäng.

eller det kanske blir så att elite fortfarande är the way to go även om man har centurion, när det gäller eurobonus poäng.. lite synd att det inte va equal så man kan styra över lite mer köp på centurion isåf.

idag använder jag mest mitt platinum för utlandsresor och köp i annan valuta där man får mer MR per krona.

hmm klurigt alltså om det är värt 18000 mer per år.

PS
Inte för att det gör någon skillnad men är det svenska centurion kortet i metall med? Någon som har en bild ?


Det är helt ärligt svårt att motivera avgiften som summeras till 120k de första tre åren. Men är inte de pengarna hela världen så säger jag bara KÖR! Livet är kort och man måste få ha kul! jag är ändå nöjd med beslutet att skaffa Centurion.
 

Resitiden

Ny medlem
Jag blev inbjuden och har tackat ja till Centurion. I den här broschyren man fick med så marknadsför de ”privata” konserter där Max ett 50-tal personen deltar. Känns dock som att fler och fler bjuds in. Känns även som jag blev inbjuden rekordsnabbt då det bara gick 10 månader. Är det någon som har en uppfattning om hur många av dessa kort det finns i Sverige?
 

Juancarlos

Medlem
Sauter nämnde för 2 år sedan var det 700 centurion korthållare i Sverige. Tror dock det har blivit fler nu sedan dess. Speciellt med tanke på att centurion delen i Centurion loungen på Arlanda alltid har besökare.
 
Toppen