Senaste nytt

Amex centurion - fördelar?

Läser ni inte in lite för mycket i detta nu? Ofta behöver man ju inte ens visa kortet för någon, bara att sätta in det i kortläsaren och sen hålla ena handen för medan man slår koden.

Kan bara tala för mig själv, men jag kollar absolut vad andra personer har för betalkort. Jag förväntar mig också att andra gör det på mig.

Precis så. Jag kan bara tala för mig själv och i fallet Centurion den lilla skara användare jag känner. Ingen är Influencer Marketeers

Läser ni inte in lite för mycket i detta nu? Ofta behöver man ju inte ens visa kortet för någon, bara att sätta in det i kortläsaren och sen hålla ena handen för medan man slår koden.
Exakt det jag tänker också. Sen kanske man inte tar fram kortet i första taget om ex handlaren behöver hålla det för att dra magnetremsan eller dyl men rätt svårt att se om man betalar tex på Elgiganten om man inte har någon som står och stirrar

Kanske för att användarna inte vill "flasha" med att de har centurion?
Katja i kassan på ICA har aldrig hört talas om det, och så är det nog med de flesta AMEX varianterna. Visst hänger jag på Sturehof kanske man får en och annan blick men tveksamt.

Jag har fått lite blickar på mitt Revolt Black Metal då det är väldigt annorlnda men som inte har stålmannen power..

Jag tror ni läser in för mycket i det.

Jag tror det är en väldigt liten grupp människor som är så skadade som vi att vi kollar på andras kort och vet vad färger, material och logotyper innebär.

För den stora massan är Centurion helt okänt, de skulle inte känna igen de om de så höll det i handen, än mindre veta vad det innebär att ha ett.

Jag tror ni läser in för mycket i det.

Jag tror det är en väldigt liten grupp människor som är så skadade som vi att vi kollar på andras kort och vet vad färger, material och logotyper innebär.

För den stora massan är Centurion helt okänt, de skulle inte känna igen de om de så höll det i handen, än mindre veta vad det innebär att ha ett.

Kan delvis bekräfta detta, när jag och flickvännen var ute och åt häromdagen och mannen före oss betalade med sitt centurion började jag smånypa henne i armen, hon kollade först frågande på mig, sen på kortet, och sedan suckades det djupt.

Last edited:
Toppen