Senaste nytt

AMEX Bjud in och få 25 % större belöning (gäller tom 6/11-2019)

Hur skulle det gå till? Fick nyss ett påminnelsemail från Amex där de skriver; "Bjud in genom att kopiera och dela länken** Tips! Skicka länken via mail, sms eller Facebook". Lite svårt "att se" någon form av sammanställning eller missförstår jag helt?
Gissar att frågan var: "Vem var det som ansökte om ett kort som gjorde att jag fick dessa XX poäng för en ny kortmedlem?" :)

Gissar att frågan var: "Vem var det som ansökte om ett kort som gjorde att jag fick dessa XX poäng för en ny kortmedlem?" :)
Gissar att du har rätt!

Antar att "banksekretess" stoppar sådant. Inte helt självklart att en snäll "amexnykund" som nyttjar en värvningslänk, här exempelvis, vill informera "värvningslänksägaren" om det. Jag skulle nog bli rätt "irriterade" om Amex utan mitt uttryckliga medgivande lämnade någon som helst information om vår "relation" till "andra".

Ser att mina vanliga poäng följt med i "autosweep" för november men inga värvningspoäng. De brukar väl sopas över samtidigt?

Värvningspoängen ligger kvar och det finns ingen anledning att tro att de inte kommer föras över förr eller senare, men ändå. Fler som drabbats av samma?
Nu såg jag att värvningspoängen autosopats, med 5/11 som datum. Lite skumt att det inte skedde samtidigt som de andra poängen, och jag blir lite nyfiken hur det där går till bakom kulisserna.

Nu såg jag att värvningspoängen autosopats, med 5/11 som datum. Lite skumt att det inte skedde samtidigt som de andra poängen, och jag blir lite nyfiken hur det där går till bakom kulisserna.
Jag fick mina vanliga poäng, även för värvning som skedde tidigare i månaden hade någon värvning mot slutet av månaden som inte kom med denna gången, gissar att dem förs över vid nästa tillfälle.

Ang. kreditering av MR poäng. I torsdags värvade jag mina föräldrar med värvningslänk, den ena från AMEX mail och den andra från min membership portal. Båda ansökningarna fylldes i på rätt sätt. Idag såg jag att jag hade fått in MR poäng inkl. bonus för en ansökan poängmässigt. Jag kan tyvärr inte se vilken av värvningarna som jag fått poäng för.

Bör jag vänta några dagar och se om även poängen för den andra värvningen kommit in innan jag kontaktar AMEX map. detta? Ingen av dem har haft AMEX tidigare.

EK

MR poängen för ena värvningen ovan hade "fastnat" någonstans på vägen, men efter ett samtal till AMEX i måndags vilket ledde till att någon på deras 2nd line grävde lite i detta och att mina värvar MR poäng kom in på mitt konto idag då de kunde se att värvningen genomförts via min värvningslänk.

EK

Den sweep som gjordes på mitt konto 5/11 innebar att poängen kom fram 12/11 (en vecka senare). Slutet gott. Allting gott.

Hej!
jag har amex platium, jag ska bjuda in en vän till Amex Premium.

Får jag poäng i MR miles? eller hur funkar det?

Tack!

Har två frågor till:

När jag för över MR poäng till Eurobouns får jag spenden på Fly premium då också?

Får jag mindre eurobouns poäng (måste välxa MR poäng till Eurobouns) genom att värva från ett vanligt Amex (ej eurobouns amex) till Amex premium än om jag värver från amex eurobouns korten? I så fall funderar nämligen på att värva från min mors Elite då det ev ger mer poäng. Vi har point share konto.

När jag för över MR poäng till Eurobouns får jag spenden på Fly premium då också?
Fly Premium mäts inte på spend utan på din mängd intjänade Eurobonuspoäng under de senaste rullande 12 månaderna bakåt.

Får jag mindre eurobouns poäng (måste välxa MR poäng till Eurobouns) genom att värva från ett vanligt Amex (ej eurobouns amex) till Amex premium än om jag värver från amex eurobouns korten?
Ja.

Toppen