Senaste nytt

AMEX Bjud in och få 25 % större belöning (gäller tom 6/11-2019)

Tonton

Medlem
När kan den nya kortinnehavaren säga upp sitt kort utan att det kan påverka mina poäng på något sätt?

Men efter den summan ingen slags tidsbegränsning?


Hittar inte något om detta i medlemsvillkoren i alla fall. Vill ju slippa kortavgiften efter de där tre månaderna.:)

Jag vill egentligen inte peka fingrar på saker - me personligen skulle jag inte göra sådär - iaf inte sätta det i system. Det där riskerar att förstöra för många om man skaffar kortet och sedan säger upp det direkt så fort bonusen är inlagd.

En sak är att nyttja kampanjerna, en annan sak är att utnyttja kampanjerna.
 

Alf

Medlem
Jag håller helt med @Tonton. Amex har ett så enormt fördelaktigt system för oss som samlar poäng när vi inte reser. Det är då förkastligt att då nyttja systemet till max med att tänja på gränserna och trixa hit och dit. Följden blir ju att förmånen helt försvinner och det förlorar vi alla på. Jag är förvånad att vi fortfarande har så förmånligt system att samla poäng på och den enorma förmånen med en 2-4-1 voucher.
 

SpruceGoose

Medlem
Jag håller helt med @Tonton. Amex har ett så enormt fördelaktigt system för oss som samlar poäng när vi inte reser. Det är då förkastligt att då nyttja systemet till max med att tänja på gränserna och trixa hit och dit. Följden blir ju att förmånen helt försvinner och det förlorar vi alla på. Jag är förvånad att vi fortfarande har så förmånligt system att samla poäng på och den enorma förmånen med en 2-4-1 voucher.
Att skaffa kortet, spendera det Amex vill och sedan säga upp kortet inom 3 månader är ju helt i linje med villkoren så varför gnäller du? Att säga att det är förkastligt är ju bara tramsigt.
 

gneken

Medlem
Att skaffa kortet, spendera det Amex vill och sedan säga upp kortet inom 3 månader är ju helt i linje med villkoren så varför gnäller du?
Ja, men det är nog inte Amex syfte heller. I slutändan har de inga kampanjer, skär ner på våra förmåner för att allt ska gå runt om de inte har kvar kunder efter dessa tre månader.
 
Toppen