Senaste nytt

AMEX Bjud in och få 25 % större belöning (gäller tom 14/3-2019)

Status
Stängd för vidare inlägg.

aldrighemma

Medlem
hej, vet ni var det står att det är den 14e mars som gäller??
Det står under "villkor" för att bjuda in en vän på deras sida. (inloggat läge)
"Just nu tjänar du 25% fler poäng för varje vän du bjuder in! Under kampanjperionden har vi dessutom tagit bort din maxintjäning. Erbjudandet gäller t.o.m. 14 mars."
 

Doc. ZK

Medlem
hej, vet ni var det står att det är den 14e mars som gäller??

gjorde ett fult copy and paste below som visar den 7e november...


Din inbjudan ger dig
Just nu 25% fler poäng! Få poäng värda 1 250 kr som du t ex kan använda för att minska din faktura. Ansök senast 7 november.1

Du betalar
0 kr i medlemsavgift de första 3 månaderna

samt detta under fotnoten 1 efter 7 november:

Platinum
Villkor
  1. 250 000 Membership Rewards-poäng tilldelas ditt konto så snart du spenderat 20 000 kr under dina första 3 månader som kortmedlem. Det kan ta upp till 4 månader innan din belöning når ditt konto. Värdet är 1 250 kr om du handlar i SafeKey-anslutna webbutiker eller väljer att kreditera fakturan med poäng.

inget om den 14e mars....


Står på deras Facebook.
 

intuition

Medlem
Det står "7 november" på sidan där man hamnar som inbjuden, men antar att det är något som de missat att ändra från en tidigare kampanj.

Skärmavbild 2019-03-11 kl. 17.39.02.png



Men en annan fråga - är det vanligt att de behöver göra "utökad" kreditkontroll för ett platinum? Jag blev inbjuden och ansökte men blev inte beviljad direkt utan fick meddelandet "Tack för din ansökan, nu sker sedvanlig kontroll och vi återkommer inom kort"

Jag har dels haft ett prickfritt skött Amex Guld tidigare (typ 2 år sedan), dels en god inkomst. Det förra kortet blev beviljat omedelbart så vitt jag minns, så jag blev ganska förvånad över att inte få igenom ansökan. Så är det annorlunda med platinum kortet, eller har deras interna kreditkontroll plötsligt nedgraderat mig?!
 

Flyer722

Medlem
Det står "7 november" på sidan där man hamnar som inbjuden, men antar att det är något som de missat att ändra från en tidigare kampanj.

Visa bifogad bild 87766


Men en annan fråga - är det vanligt att de behöver göra "utökad" kreditkontroll för ett platinum? Jag blev inbjuden och ansökte men blev inte beviljad direkt utan fick meddelandet "Tack för din ansökan, nu sker sedvanlig kontroll och vi återkommer inom kort"

Jag har dels haft ett prickfritt skött Amex Guld tidigare (typ 2 år sedan), dels en god inkomst. Det förra kortet blev beviljat omedelbart så vitt jag minns, så jag blev ganska förvånad över att inte få igenom ansökan. Så är det annorlunda med platinum kortet, eller har deras interna kreditkontroll plötsligt nedgraderat mig?!

Det händer ibland att man inte får svaret direkt, men utifrån ditt fall bör det inte vara något problem du kommer få ett mail/kanske brev hem om att du blev beviljad.
 

Jean-Pierre

Medlem
Avslutat i förtid? Var det inte tom. 14/3?

Jag tänkte bjuda såhär sista dagen, men på min inloggade sida finns bara de vanliga nivåerna nu...

Hittar ingen reklam heller längre för erbjudandet...?
 

aldrighemma

Medlem
Avslutat i förtid? Var det inte tom. 14/3?

Jag tänkte bjuda såhär sista dagen, men på min inloggade sida finns bara de vanliga nivåerna nu...

Hittar ingen reklam heller längre för erbjudandet...?
Tryck på "Bjud in" först och sedan på länken "villkoren". där står fortfarande erbjudandet kvar:
"Just nu tjänar du 25% fler poäng för varje vän du bjuder in! Under kampanjperionden har vi dessutom tagit bort din maxintjäning. Erbjudandet gäller t.o.m. 14 mars."
 

Jean-Pierre

Medlem
Tryck på "Bjud in" först och sedan på länken "villkoren". där står fortfarande erbjudandet kvar:
"Just nu tjänar du 25% fler poäng för varje vän du bjuder in! Under kampanjperionden har vi dessutom tagit bort din maxintjäning. Erbjudandet gäller t.o.m. 14 mars."

Japp det är det jag gör. Texten dyker inte upp hos mig längre. Får bara tex. 18.000 för elite. Nåja jag får väl ringa Amex och fråga. Tänkte om någon annan kan bekräfta att erbjudandet kommer upp även idag.
 

Attachments

  • 18CD14CD-0F62-4E9D-8010-CE54582FE293.png
    18CD14CD-0F62-4E9D-8010-CE54582FE293.png
    162,3 KB · Visningar: 207
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen