Senaste nytt

AMEX Bjud in och få 25 % större belöning (gäller tom 14/3-2019)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan man bli värvad till både Elite och Platinum i samma kampanj (och av samma person)?
Nej. Det finns en spärr som gör att du måste vänta tre månader innan du ansöker om nytt kort.

Edit: Gäller från det datum du senast beviljades ett kort och har inget med uppsägning att göra eftersom du kan ha två samtidigt

Nej. Det finns en spärr som gör att du måste vänta tre månader innan du ansöker om nytt kort.

Edit: Gäller från det datum du senast beviljades ett kort och har inget med uppsägning att göra eftersom du kan ha två samtidigt
Gäller den verkligen också för beställning av två olika kort om man inte har något alls sedan tidigare?
Senast i December så sökte min sambo två nya kort under samma månad, dock hade hon inget kort innan dess. Kanske regeln har tillkommit efter Dec-18?

Har lyckats med två produkter på en månad. Finns ingen spärr, om man inte söker samma kort två gånger under 3 månader.

Spärren var väl bara om man försökte söka 2st Elite inom 3 månader från varandra

Spärren var väl bara om man försökte söka 2st Elite inom 3 månader från varandra

Den kom upp för mig när jag ansökte om Elite i december 2018. Jag hade aldrig haft Elite innan men hade ett aktivt Premium (sedan 2017) och precis avslutat ett Platinum (sedan tidigt 2018).

Jag ringde in och pratade med kundtjänst som sa att detta berodde på att mitt Platinum inte hunnits avslutats i alla system (jag var för het på gröten <24h). Jag hade alltså redan 2 kreditprodukter aktiva.

Hon satte en bevakning på ärendet och ringde upp mig dagen efter och bekräftade att mitt Elite nu var godkänt.

Det verkar således som om denna ”3 månaders spärr” även triggas som anledning för nekande om man redan har två aktiva kreditprodukter.

Jahapp... då fick sambon ett Elite och familjekassan 45000 trevliga poäng (point sharing). De skulle till och med kunna motiveras med en orabatterad årsavgift för 8,88 öre per poäng (4000/45000). Nu blev det ju till och med 6,66 öre per poäng (3000/45000) förutsatt att kortet behålls hela året, och det får ses som klart godkänt. Speciellt när båda vouchers på mitt kort är intjänade och vi kan börja lägga spend mot 2 nya via hennes kort. :rolleyes:

hej, vet ni var det står att det är den 14e mars som gäller??

gjorde ett fult copy and paste below som visar den 7e november...

Din inbjudan ger dig
Just nu 25% fler poäng! Få poäng värda 1 250 kr som du t ex kan använda för att minska din faktura. Ansök senast 7 november.1

Du betalar
0 kr i medlemsavgift de första 3 månaderna

samt detta under fotnoten 1 efter 7 november:

Platinum
Villkor
  1. 250 000 Membership Rewards-poäng tilldelas ditt konto så snart du spenderat 20 000 kr under dina första 3 månader som kortmedlem. Det kan ta upp till 4 månader innan din belöning når ditt konto. Värdet är 1 250 kr om du handlar i SafeKey-anslutna webbutiker eller väljer att kreditera fakturan med poäng.

inget om den 14e mars....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen