Senaste nytt

American Express vill ha ID-uppgifter via mail?

Tonton

Medlem
Jag skrev en vanlig människa, inte en globetrotter som läser av kulturella koder både on-/offline snabbare än vad andra hinner uttala ”loyalty program”.

Visa bifogad bild 106660

Edit: läs texten igen på din skärmbild: ”av säkerhetsskäl kan inte kontospecifika frågor besvaras” :rolleyes:

Håller fortfarande inte med. Skriver man helt enkelt Skriv "aexp" på google och den första länken du får upp är denna: What is Phishing? | How to Spot Email Scams | American Express UK

Skärmavbild 2020-02-21 kl. 12.11.57.png


Den länken leder till detta:

Skärmavbild 2020-02-21 kl. 12.12.14.png


Med det sagt: Så svårt är det inte att hitta var det verkar vara ifrån (ifall man försöker en gnutta, oavsett om man är insatt i poängträsket eller inte...)

Edit: läs texten igen på din skärmbild: ”av säkerhetsskäl kan inte kontospecifika frågor besvaras” :rolleyes:

Nu är jag inget jättefan av att skicka saker över email - men det där är ändå skillnad.

Det handlar om att de inte tänker skicka ut sekretessbelagd information om dig som kund till en mailadress utan verifikation att det är du som begär det. Det handlar inte om att de inte accepterar information via email.
 

ekf

Medlem
Det allra minsta de kunde göra vore att ha en automatisk redirect mellan dem, men icke...
En sådan redirect kan ju en scammer med kontroll på "fuskdomänen" också lägga in. Så det är lite vanskligt att lita på det... Däremot kanske det hade lyft en varningsflagga mindre hos mottagarna om de hade haft en sådan...
 

Valley

Medlem
Annars slog det mig.
Vad för fel att ringa vanliga kundsupporten och fråga? De brukar vara väldigt vänliga och hjälpsamma. I a f de gånger jag kontaktat dem.
Är ganska säker på att de även kan ge en brevadress om man inte vill skicka något per e-Post med hänvisning till säkerhetsskäl.
 
Toppen