Senaste nytt

American Express Platinum - nytt kort på gång (USA)

Intressant! Jag beställde kortet i torsdags vilket innebär plast.
Tror ni AMEX byter ut korten när de byter råvara i materialet eller blir det vid ordinarie korbytescykel?

EK

Vet inte med svenska men det amerikanska platinum kan man välja att behålla plast och få metall när det byts vid ordinarie tillfälle eller be om ett i metall direkt och få det utbytt.

Lite OT fråga kanske men kör ändå.
Om jag reser till USA kan jag matcha Amex Platinum US status eller blir det SE status?

Dvs kan jag med SE Amex Platinum ta del av US perks när jag är där dvs förmåner etc?

Någon som har koll på det?
Har försökt att leta i forumet men hittar inget.

Lokala (till exempel Uber-credits) funkar inte men självklart de internationella (lounger etc). Någon speciell förmån du har i åtanke?

Lokala (till exempel Uber-credits) funkar inte men självklart de internationella (lounger etc). Någon speciell förmån du har i åtanke?

Ok, tack.

Consigliere tjänsten utomlands, hur upplevs den i sverige kontra utomlands tex. Boka ”late late show” i NY?

Sedermera syftar jag tex på förmåner som räcker med att ”flasha” kortet?

Har en Amex Platinum US kund tillgång till globen fast Track och lounge?

Beror nog på vilka förmåner du syftar på.

Som jag förstått har samtliga länder där Amex Platinum finns, har inviduella förmåner och naturligtvis olika ansökningskrav och avgifter där du delvis måste ansöka/matcha via Amex osv.

Då det nu blir mer tydligt att Amex marknadsför Platinum mer inriktat som ett resekort, borde man tycka som kund, att få tadel av fler lokala förmåner internationellt dvs både i tjänst och privat?
Kanske något som komma ska?

Eller är det x med hög omsättning som får access till ”goodybags” tex. Centurion!

Vet inte med svenska men det amerikanska platinum kan man välja att behålla plast och få metall när det byts vid ordinarie tillfälle eller be om ett i metall direkt och få det utbytt.
Får man nytt kortnummer om man byter till metall direkt i USA? Vore ju skönt att slippa logga in på massa tjänster för att ändra kortnummer om man blir sugen på metall-kortet. :eek:

Dagens I-landsproblem, men jag håller med dig till 100%!

EK
Får man nytt kortnummer om man byter till metall direkt i USA? Vore ju skönt att slippa logga in på massa tjänster för att ändra kortnummer om man blir sugen på metall-kortet. :eek:

De "gamla" kortnumret kommer finnas kvar i deras system och kopplas till ditt konto så man kan fortsätta använda de om de registrerats i exempelvis appar som Uber och prenumerationer som löper tillsvidare.

Så funka det när Amex "spärra" mitt kort efter att något fått tag i mina kortuppgifter. De gick inte att göra köp men de konton som den registrerats på var OK att fortsätta användas på.

Jag gjorde ju dock ändå byte i mina appar.

Toppen