Senaste nytt

American Express devalverar MR-poäng från 1 september 2022

aldrighemma

Medlem
Hade inte jättemånga MR, men flyttade till BA. Blev i alla fall en tor ARN-LHR för två, hade jag flyttat till SAS hade det inte ens räckt till en person. Poängen framme inom ett dygn :)
 

Pelle19

Ny medlem
En liten undran, Amex MR poäng har ju blivit mindre värda tidigare, är det samma med SAS Eurobonus, alltså, kom man längre på 200 000 Eurobonus poäng förr? Känns som man lika bra kan dra av Amex MR poäng på sin faktura framöver.
 

MartinH

Medlem
En liten undran, Amex MR poäng har ju blivit mindre värda tidigare, är det samma med SAS Eurobonus, alltså, kom man längre på 200 000 Eurobonus poäng förr? Känns som man lika bra kan dra av Amex MR poäng på sin faktura framöver.
En generell regel är allt alltid devalveras. Med det sagt så ändrade faktiskt SAS för ett gäng år sen så att det kostade mindre (!) poäng till just Asien (med SASflyg). Men sitter du på 200 000 SASpoäng så kan du räkna med att de kommer vara mindre värda om några år.
 

Pelle19

Ny medlem
Ok, tack för snabbt svar. Jag får bestämma mig nu och göra något med mina Amex MR poäng innan de blir devalverade den 1/9.
 
15 arbetsdagar tog det att få överföringen av MR till Radisson Rewards att gå igenom. För er som är ute i sista minuten och inte vet vad ni ska göra av poängen, så vill jag slå ett litet slag för Radisson. Vet att många på BC kör Hilton Honors, och det gjorde även jag förut. Men Hiltons dynamiska prissättning av awards gör att det kan bli extremt dyrt med de finare hotellen. Inför den kommande devalveringen gjorde jag en jämförelse mellan Conrad Maldives och Radisson Blu Resort Maldives. Mina drygt 2 miljoner MR-poäng hade gett 2 nätter på Conrad, och 5 nätter på Radisson.

Sen blir det intressant att se vilken hotellkedjas guldstatus jag blir av med först, då jag haft status på Radisson och Hilton via just AmEx Platinum :D
 

Valley

Medlem
Ser att Cathay har 20% transferbonus giltigt till 31 aug., om det nu gäller även för svenska Amexkort.
Är det någon idé om man tänker köra B A?
 

Juancarlos

Medlem
Jag har försökt flytta mina Poäng till Marriott Bonvoy med hjälp av Kundtjänst. Har försökt 5 ggr (började med detta i slutet på Juli). Efter ett par dagar så kommer följande meddelande:

"Hej Juancarlosprimero,

Vi kontaktar dig angående din poängöverföring

Vi kontaktar dig angående din poängöverföring från ditt Consumer Platinum Charge-konto.
Det verkar som att felaktiga uppgifter följt med din registrering hos oss, därav har denna poängöverföring inte gått igenom.
Ditt Starwood-medlemsnummer är xxxx. Vi ber dig därför vänligen att bekräfta nedanstående medlemsnummer hos Starwood, och återkomma till vår kundservice på nummer 0771 29 56 00 (vardagar 8-18) så hjälper vi dig med en ny registrering samt poängöverföring."

Amex hänvisar till Starwood som blev uppköpta av Marriott. Har ett Marriott Gold Elite och inte Starwood. Vad kan vara problemet? Har varit i kontakt med Marriott Bonvoy som bekräftar mitt medlemsnummer. Har till och med köpt poäng som kommit in på 25% kampanjen som pågår just nu. Namnen och adresserna stämmer överens på både Amex och Bonvoy.

Kan det vara att jag har Å i mitt efternamn på AMEX? Nån annan som har överförings trubbel? Bara 1 dag kvar...
 

Valley

Medlem
Jag har försökt flytta mina Poäng till Marriott Bonvoy med hjälp av Kundtjänst. Har försökt 5 ggr (började med detta i slutet på Juli). Efter ett par dagar så kommer följande meddelande:

"Hej Juancarlosprimero,

Vi kontaktar dig angående din poängöverföring

Vi kontaktar dig angående din poängöverföring från ditt Consumer Platinum Charge-konto.
Det verkar som att felaktiga uppgifter följt med din registrering hos oss, därav har denna poängöverföring inte gått igenom.
Ditt Starwood-medlemsnummer är xxxx. Vi ber dig därför vänligen att bekräfta nedanstående medlemsnummer hos Starwood, och återkomma till vår kundservice på nummer 0771 29 56 00 (vardagar 8-18) så hjälper vi dig med en ny registrering samt poängöverföring."

Amex hänvisar till Starwood som blev uppköpta av Marriott. Har ett Marriott Gold Elite och inte Starwood. Vad kan vara problemet? Har varit i kontakt med Marriott Bonvoy som bekräftar mitt medlemsnummer. Har till och med köpt poäng som kommit in på 25% kampanjen som pågår just nu. Namnen och adresserna stämmer överens på både Amex och Bonvoy.

Kan det vara att jag har Å i mitt efternamn på AMEX? Nån annan som har överförings trubbel? Bara 1 dag kvar...

Yes. Orkade inte ringa kundtjänsten så jag skiftade till B A istället
 
Toppen