Senaste nytt

American Airlines kampanj - bli guld, platinum eller EXP

Vad jag har förstått från olika bloggar är att man måste ha fått en inbjudan för denna promotion för att man ska kunna delta. Det går tydligen att registrera sig även om man ej har fått en personlig inbjudan, men enligt vissa bloggare kommer man inte att kvalificera sig utan den personliga inbjudan. Deras datasystem håller väl antagligen koll på om man har fått inbjudan till denna promotion eller inte. Är det någon här som har checkat upp det hela och med 100% vet vad som gäller?

Förra gången var det också massa rykten om vad som skulle hända men det visade sig att AA tyckte det var enklast att låta dem som anmält sig delta. Men 100% säkert vet nog ingen ännu.

Det verkar som om AAdvantage redan har stoppat möjligheten att registrera sig för denna promotion för jag får denna info om jag försöker komma till promotionsidan: "The page you requested no longer exists or has expired. Please visit AA.com to view current AA news and info."

Om det nu vore så att AA hade koll och kunde sortera ut vilka som är behöriga att delta, varför då ta bort anmälningssidan?

Om det nu vore så att AA hade koll och kunde sortera ut vilka som är behöriga att delta, varför då ta bort anmälningssidan?
Skulle gissa på att det blir massa negativa skriverier för de som kör en MR eller liknande och sen inte får sin status, riskerar ju att skada en del.
Eller så är det helt enkelt så att de inte har koll :)

Jag får rätta mig själv; CX och QR är inte med i denna kampanj.

För två år sedan när jag var anmäld till dåvarande kampanjen hade jag tänkt få platinum genom att flyga just Göteborg-Nagoya (GOT-NGO). Men då bestämde sig några på Finnair för att gå ut i strejk och jag fick flyga Lufthansa istället. Får se hur det blir den här gången. Det kanske blir Lufthansa-strejk och så får jag flyga Finnair ...

Så kom ett mail precis, lagom till att det ska flygas lite från Oslo :)

spacer_clear.gif

spacer_clear.gif

Hello yopeyo,
AAdvantage
img_reg.gif
Number: XXXXXXX
spacer_clear.gif

Thanks for registering for our fast track to American Airlines AAdvantage elite status promotion.

Here’s a reminder of how it works: Fly on American, US Airways and other select airlines* and earn the required elite-qualifying points between September 14 and December 23, 2015, and you'll receive status through February 28, 2017.

300x150-OA-HVC-chart.jpg

Nu trillade det ner ett mail med bekräftelse på registrering för kampanjen. Satan att sista dag var 23 December när jag ska flyga den 24:e. Antar att det inte är någon idé att ringa och fråga om de kan förlänga den med en dag för mig.

Toppen