Senaste nytt

American Airlines kampanj - bli guld, platinum eller EXP

Tack alla som svarat och hjälpt till. Nu måste jag bara få klart med permission från "riksdagen" här hemma, så ska platinumkortet vara på plats innan årsskiftet.

EB guld och AA platinum inom 2 månader, är inte dåligt för mig som bara har ca 25-30 flighter per år, främst inom Europa.

Klart värt med platinum om man flyger one world eller AA. Jag kom upp i platinum genom en resa ARN-SSA.

kommer upp i exec platinum på ytterligare en t&r Brasilien, den först var jag på väg att boka när jag såg erbjudadet, så med en extra flygning får jag 8 gratis SWU+fritt inträde till första class lounger m.m.. (för att inte tala om alla miles som trillat/kommer att trilla in)

Blir mer resande nästa år än vad jag planerat...tur man har en Förstående "regering". :)

Tack alla som svarat och hjälpt till. Nu måste jag bara få klart med permission från "riksdagen" här hemma, så ska platinumkortet vara på plats innan årsskiftet.

EB guld och AA platinum inom 2 månader, är inte dåligt för mig som bara har ca 25-30 flighter per år, främst inom Europa.

Och sedan börjar det roliga: När statusen ska försvaras:cool:

För de som inte vill nyttja Finnair till Asien finns nu ett utmärkt tillfälle att använda British Airways rea till tex. Hongkong. Detta till billigare pris än vad som erbjöds vid deras World Sale i september. Till Hongkong finns också möjligheten att åka deras nya A380 och även säkra ett Platinum.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Pris i början av december ligger på drygt 4500:- om man använder 20%-rean.

Last edited:
För de som inte vill nyttja Finnair till Asien finns nu ett utmärkt tillfälle att använda British Airways rea till tex. Hongkong. Detta till billigare pris än vad som erbjöds vid deras World Sale i september. Till Hongkong finns också möjligheten att åka deras nya A380 och även säkra ett Platinum.

Pris i början av december ligger på drygt 4500:- om man använder 20%-rean.

Får väl lägga till att promotion koden är BAPROMO21 :)

Var Iberia med i kampanjen? Nu vet jag inte hur det fungerar med codeshare men om någon vill ta en liten omväg från Paris till Madrid så går väl det. ;) (nikitab@ft)

Från reglerna:

Eligible airlines include American Airlines, American Eagle@, American Connection carrier, British Airways, Finnair, Iberia, Japan Airlines and Qantas flights, as well as eligible codeshare flights.

Två stycken av dessa resor är över 30.000 miles. Går nog inte att få EXP billigare än så?

iberia.png

Last edited:
Var Iberia med i kampanjen? Nu vet jag inte hur det fungerar med codeshare men om någon vill ta en liten omväg från Paris till Madrid så går väl det. ;) (nikitab@ft)

Från reglerna:

Eligible airlines include American Airlines, American Eagle@, American Connection carrier, British Airways, Finnair, Iberia, Japan Airlines and Qantas flights, as well as eligible codeshare flights.

Två stycken av dessa resor är över 30.000 miles. Går nog inte att få EXP billigare än så?

Tyvärr ger IB bara 80% av miles och det skulle behövts 3 tor med denna, alt annan kompletteringsresa.

Trots det bra tips :)

Hur lång tid brukar det ta för BA flygningar att krediteras till AA? Flög till Buenos Aires förra veckan och åker hem från Rio nästa. Hade hoppats få till guld innan dess...

Toppen