Senaste nytt

American Airlines kampanj - bli guld, platinum eller EXP

Sidan fanns kvar lite efter de hade stängt koder, då fick man upp sidan att promotionkoden fanns inte längre. Det är det de menar med deadline. Så länge man har fått bekräftelsemail så är det bara att köra på.

Jag tror jag kommer klara Platinum med det som är redan planerad, får se hur långt jag är från EXP...

Har bekräftelse via mail och printscreen så känner mig ändå trygg om det skulle strula..

Någon som vill åka på en MR över en helg i början på September? Jag funderar på NRK-HEL-SIN men kan tänka mig en kortare (6.000) till att börja med.
Skriv till mig via PM om någon är sugen på att hitta på något.

Tänker sätta mig ner och leta lite förslag nu..

Edit: Man behövde inte boka resorna via AA.com va? Räckte väl med att kreditera till AA om jag förstod det rätt.

Last edited:
Väl mera strategiskt att köra en 12k runda först, få lite status och sen fortsätta på det.

Jo, det blir nog smartast trots allt. ARN-HEL-SIN-HEL-ARN kostar 5.200 SEK T/R och ger strax över 12.000 EQM.

Det jag funderar över nu är att boka ovan fast med 30 dagars stopp.
Sedan boka nästan samma fast åt andra hållet - SIN-HEL-NRK-HEL-SIN

Så det blir två stycken T/R.
På så sätt kan man genomföra allt på helger utan att behöva ta ledigt en Fredag eller Måndag.
Åker man enligt mitt första exempel så kommer man ju inte åter till Stockholm förrän 08.00 på Måndag.

Sedan kan man avsluta med en T/R till AGP så är det i princip klart.

Last edited:
Är ju inte speciellt längesen som KLM/AF stängde sin promotion en månad tidigare för status-match till Guld för bosatta i Norden. Tror den var öppen två-tre dagar max.

Jeg er dansk, men bosat i Vietnam ( adresse) og har arbejde i Kenya. Men jeg blev godkendt til denne promotion og fik tag i guldkortet

Det låter som om du tänker på den här American Airlines AAdvantage Elite Status Challenge?

Den som skrivs om här kom för 3 dagar sedan och gäller mellan 1 september - 31 december 2013 och är ett ännu enklare sätt att nå status än Status Challenge.

Nej, Pep pratar om den match som AF/KLM hade dels 2010 och dels 2012 (då Pep fick den). De hade begränsat antal matchningar OJMR och sedan stängdes inbjudan.

Nu skulle jag inte vara speciellt orolig, men man börjar ju ändå fundera lite.

Alla verkar tro att den annons de tydligen hade på LinkedIn inte kan vara targeted. Jag börjar tro att den kan vara det. LinkedIn är numera ganska evil (imho) och det skulle inte förvåna mig om de hjälper till med targeting och även återrapportering av vem som klickat på annonser. Det skulle vara en ganska bra intäktskälla för dem att utnyttja den info de har om sina användare när de kränger annonsplatser...

Nu skulle jag inte vara speciellt orolig, men man börjar ju ändå fundera lite.

Alla verkar tro att den annons de tydligen hade på LinkedIn inte kan vara targeted. Jag börjar tro att den kan vara det. LinkedIn är numera ganska evil (imho) och det skulle inte förvåna mig om de hjälper till med targeting och även återrapportering av vem som klickat på annonser. Det skulle vara en ganska bra intäktskälla för dem att utnyttja den info de har om sina användare när de kränger annonsplatser...

Skulle det inte ta lång tid att gå igenom denna röra?
Det är ett litet känsligt läge för AA minst sagt.

Jag tror att AA gynnas i längden av att låta alla som signade upp använda sig av detta.
De som är Platinum och EXP hos AA nu kommer att vara förbannade ett tag men det går över och den stora skaran av deras nuvarande statuspax kommer fortsätta att flyga med AA då de förmodligen börjat just med AA för att det passade bäst med deras resemönster och kommer så även göra framöver.

Om AA nekar folk slår det bara tillbaka. Först och främst missar man fruktansvärt mycket dollar i uteblivna biljetter men man går även miste om många "eventuellt" framtida kunder.

Mina två cent.

Last edited:
Toppen