Senaste nytt

American Airlines kampanj - bli guld, platinum eller EXP

Jippi!

Jag har fått samma mail. AA EXP. Here I come! :D
Då känner jag mig säker och kan genomföra bokningen av min BCN-PTY (i December) för 4.400 SEK som ger hela 15.000 EQM. (BCN-LHR-DFW-PTY-DFW-LHR-BCN)

EXP för under 10.000 SEK. Det kallar jag Great Deal!

Är ju grymt bra deal att köra den där dubbelt och bli Executive Platinum istället och få tillgång till deras First Class lounger. Jag är lite avis kan jag lugnt säga. Blir irriterad att jag satt o funderade på om jag skulle signa upp mig eller inte o därmed missade det hela.

Jag registrerade mig trots att jag är guld och detta svar fick jag.

Thank you for your interest in our recent Elite Status Challenge promotion (promotion codes H3TGM, H3TFB, H3TLK and H3TLI). We received your registration on August 14, 2013, however since you're already an elite member of the AAdvantage program, you are not eligible to participate in this promotion.

As you may know, from time to time we run highly targeted offers to attract customers who meet very specific criteria. This particular offer was not intended to be available to all members — primarily because we want to protect the benefits our current elite status members receive. Through social media re-posting, the offer was distributed beyond our limited, intended audience. So, while this particular offer was not open to customers like yourself who already hold elite status, we do have many opportunities for you to earn bonus miles. Learn more about AAdvantage bonus offers.

Thank you for your business. We apologize for any confusion around this promotion and appreciate your continued loyalty.

Fick också bekräftelsemailet. Två planerade men inte bokade resor ger tillsammans 11938 miles enligt gcmap.com. Hur avrundas poängen i AAdvantage och finns det en miniminivå för korta segment, tex GOT-HEL, för medlemmar som (ännu) inte har status? Vore ju trevligt att nå Platinum på dessa resor ...

Sådär. Då trillade sista poängen (nåja saknar fortfarande HEL-ARN) in från resan till Chongqing förra helgen och såg att jag blivit uppgraderad till Guld. Otroligt billigt med 3300 kronor för detta! Nu gäller det bara att hitta lite fler skojiga resor innan årskiftet då.

Hoppas poängen kommer in fort, åker ARN-LHR-MIA-SSA på söndag, retur 18 okt.
i så fall är man iaf guld på återresan :)

6600kr för platinum, helt ok.

Last edited:
Toppen