Senaste nytt

American Airlines kampanj - bli guld, platinum eller EXP

Ser indikationer på twitter om att AA faktiskt komma stå för erbjudandet dvs de som signade upp kommer få poängen. Själv missade jag erbjudandet. - you snooze you loose

Ser indikationer på twitter om att AA faktiskt komma stå för erbjudandet dvs de som signade upp kommer få poängen. Själv missade jag erbjudandet. - you snooze you loose

Det går så mycket rykten nu att man blir helt snurrig.
Det ryktas även om att bara de som signade upp medan länken fanns aktiv på LinkedIn kommer att godkännas.
Länken togs ner någonstans kring 11.40 - 12.50 Pacific Time enligt FT.

Jag personligen fick min email bekräftelse cirka 1.30 Pacific Time så jag håller tummarna att jag kommer med trots att länken då var borttagen från LinkedIn. Tror inte att AA kommer gå in och kolla tid då folk signade upp. Det måste väl ändå vara för mycket jobb?

Last edited:
Går det inte att boka Finnair Z-klass via AA.com?
Hade gärna velat boka via AA.com som inloggad för att slippa ev strul men det verkar ju som sagt inte gå..

osso.jpg

osso 2.png

Last edited:
Den här bloggen hittade jag på BoardingArea av bloggaren AAdvantageGeek:

With the help of the @AmericanAir team and someone at AAdvantage, I was able to get some clarification regarding the eligibility of those who signed up for the AAdvantage Fast Track to Elite Status promotion that was offered (briefly) this week.

If you signed up for the offer before it was removed, congratulations! You are on your way to enjoying AAdvantage Elite Status!

This was American’s official statement regarding the promotion:

As you know, from time to time we run highly targeted offers to attract high-value customers. These offers are not intended to be publicly available or dilutive to the benefits that you have earned through your loyal flying on American.

We believed the offer we launched yesterday to be significantly more targeted than it was, and as such took the offer down very quickly.

The eligible customers who received the offer, registered for the promotion prior to its closing and achieve the mileage requirements during the stated time period will still receive status. We apologize for any confusion and appreciate your continued loyalty.

I was a little unclear about the meaning of “eligible customers who received the offer” and wondered whether that meant people who never received an offer and signed up anyway would qualify for ‘Fast Track Status’.

So yesterday I emailed some follow-up questions and American was able to provide some clarification. This is part of their response:

It’s also important to note that American is constantly evaluating the AAdvantage program to ensure they offer the best program for customers and – most importantly – ensure that the value of the AAdvantage program is protected.

So, to clarify, everyone who was eligible (i.e. non-elite members) and registered prior to the deadline will be honored, regardless of whether or not they were targeted.

Det ser ju riktigt bra ut för er som hann signa upp er innan de tog bort erbjudandet! Det är bara att gratulera er som hann göra det. Jag tillhör tyvärr inte den gruppen, då jag missade det hela med några timmar - snopet.

Bara att gratulera alltså! Får se till att inte sova nästa gång det dyker upp. :)

Kör hårt nu och se till att dra nytta av det hela!

Bara att gratulera alltså! Får se till att inte sova nästa gång det dyker upp. :)

Kör hårt nu och se till att dra nytta av det hela!

Är dock lite osäker på vad AA menar:

Gäller det alla som signade upp INNAN LinkedIn länken var borta eller gäller det alla som signade upp?
(Själva sign-up länken fungerade på AA cirka 1 timme till efter LinkedIn posten var borta.)

Jag kommer boka en resa som ger 6.000 miles nu efter första September och se vad som händer. :)
Är jag 100% registrerad kör jag stenhårt efter EXP. (För bra för att låta bli efter jag läst på lite mer om statusen.)

Last edited:
De talar om "deadline" vilket rimligtvis är den deadline de själva satte upp. Att de sedan tog ner erbjudandet i förväg är en annan sak. Mao, om du fått ett bekräftelsemail så är det med 99% lungt.

De talar om "deadline" vilket rimligtvis är den deadline de själva satte upp. Att de sedan tog ner erbjudandet i förväg är en annan sak. Mao, om du fått ett bekräftelsemail så är det med 99% lungt.

Jag tror att det är som du säger men jag vågar inte ta något för givet längre..
Hoppas dock på det bästa!

Sidan fanns kvar lite efter de hade stängt koder, då fick man upp sidan att promotionkoden fanns inte längre. Det är det de menar med deadline. Så länge man har fått bekräftelsemail så är det bara att köra på.

Jag tror jag kommer klara Platinum med det som är redan planerad, får se hur långt jag är från EXP...

Toppen