Senaste nytt

American Airlines kampanj - bli guld, platinum eller EXP

Jag hann registrera mig innan de tog ner alla länkar också. Har ändå en tur del turer med Finnair framöver som jag tänkte kreditera till American Airlines hur som helst eftersom de är bokade i billig ekonomiklass. En sväng till Chongqing i början på september bland annat. Får se om det blir någon fast track då! Jag återkommer.

Last edited:
Jag registrerade mig och hann slänga in ett snabbt inlägg om det i One World Sapphire-tråden innan jag skulle iväg. Tyvärr hann jag inte starta en separat tråd om det. Men eftersom jag hade lite bråttom så hann jag inte heller stänga webbläsaren så jag hade kvar sidan som dök upp efter registrering och gjorde efteråt en skärmdump. Tyvärr säger både webbsidan och bekräftelse-mailet att detaljerade villkor finns på en sida där det nu inte längre finns någon information.

image.jpg

från loyaltylobby.com

Last edited:
Den infon har jag. Men jag vet ju inte vad jag inte har:

Thank you for registering for the H3TLI promotion on AA.com.

For your reference, details of this offer can be found on AA.com under view all offers, or in the communication where you learned of this promotion.

To earn the bonus miles or other incentives offered, be sure to meet all of the promotional requirements. For most promotions, activity that occurred prior to registration will not count toward qualification. In addition, please note the timeframe in which bonus miles or incentives will be awarded. These and other specific requirements are always included in the Terms and Conditions listed with the offer. Thank you for your participation.

AA.com
American Airlines

Jag tror det är lugnt och åker jag till Japan under hösten bokar jag med Finnair och skickar poängen till AAdvantage istälet för BAEC. Om det nu inte visar sig i september att det inte funkar för någon förstås. Men jag är medlem på Linkedin och hade inget AAdvantage-konto tidigare så det är klart att det här var riktat till mig ...

NRK-HEL-SIN t.r ger 12.182 miles och tidtabellen är perfekt... Ut fredagkväll runt 21, tillbaka måndag runt 9.

Flybe Nordic flyg med AY codeshare ger poäng hos AA.

Tempting...

Om man får 6 System Wide Upgrades (SUW) som EXP med detta och tänker åka en del till Nordamerika under 2014 är det ett himla bra upplägg för mycket F åkande med nya AA B777-300ER för billiga pengar :)

Ser ut som man får 8 stycken med EXP. Källa: http://www.aa.com/content/images/AAdvantage/EP_Member_Guide.pdf

For global travel, you’ll receive eight
complimentary one-way systemwide
upgrades just for being an Executive
Platinum member. These allow you,
or anyone you designate, to upgrade
to the next class of service at the time
of booking (subject to availability)
when flying on most Business Class or
Main Cabin fares on American Airlines
and American Eagle® flights.

NRK-HEL-SIN t.r ger 12.182 miles och tidtabellen är perfekt... Ut fredagkväll runt 21, tillbaka måndag runt 9.

Flybe Nordic flyg med AY codeshare ger poäng hos AA.

Tempting...

Kalas!
Platinum för 5.500 SEK. Synd att man inte kommer tillbaka till Sverige Söndag kväll men det är ju relativt tidigt på Måndagen så det går väl an. :)

Är inte det här samma som: http://www.businessclass.se/oneworld/3280-american-airlines-aadvantage-elite-status-challenge.html?

I och med en planerad flytt pga jobb ett litet tag och att företaget krävde billigare biljetter så flyger jag OW till Vancouver. Mailade olika FFPs (inte BEAC) och fick efter en eller två dagar svar från AA som erbjöd mig elite status challenge. I mailet stod det vad man skulle komma upp till och sedan var det bara att ringa till AA för att köpa challengen. Inget svårare än det.

Drog en match via challenge med airberlin, där fick jag guld "på prov" i 4 månader och måste flyga in 17k miles med OW för att få behålla det. Kändes lite bättre då jag privat inte kommer kunna nå Exec plat med AA trots challenge.

Toppen