Senaste nytt

American Airlines kampanj - bli guld, platinum eller EXP

Jag tror att man kommer att låta de som nappat på erbjudandet och signat upp sig även få ta del av vad man erbjudit. I deras villkor för erbjudandet stod inget om att man skulle ha tagit del av erbjudandet på "rätt" sätt. Men det visare sig inom några månader om jag har rätt eller fel...?

Tycker att det låter som om den svenska avundsjukan har fått en engelsk/internationell kusin när jag läser om ämnet på FT. Varför inte glädjas med de som hann ta del av detta erbjudande och hoppas att AA står för vad man erbjudit?

Det tror och hoppas jag också. Läser man FT så kan man ju inte låta bli att småle lite åt dessa EXP som gråter över att folk verkar ha fått en enklare väg till hög status och det kommer "bli" svårare att få upgrades etc om AA fortsätter "skänka" bort status.

Många bittra EXP på FT hur som helst..

Med det sagt kan jag inte riktigt se hur AA inte kan låta de som signade upp i tid att använda sig av detta. Finns det inga regler och lagar kring detta? Kan man stämma AA om man bokar biljetter och blir nekad status? Kräva pengarna tillbaka för flygbiljetter etc?

Nej, det ska bli mycket intressant att se vad som händer. Jag håller tummarna stenhårt för att man blev registrerad. (Enligt printscreen och mail är jag ju det.)

Läste en text på FT men ta det med en nypa salt..

Just talked with an AA rep and got some different information. He said they shut the deal down by 5pm yesterday as it went viral. there was no directed audience or emails, butit was posted on LinkedIn and went viral quickly. He told me for the first time since he worked there, they will go back and add the targeted code to those accounts who registered before the link closed, and to check back on september 1 to confirm.

Så jag antar att det bästa vi kan göra är att vänta och se. :)
Var det många här som signade upp?

Heh... själv satt jag och funderade igår kväll om det var möjligt för mig att lyckas. Lite osäker på mitt resande till hösten. Medan jag funderade blev tydligen för sent iaf :) Jaja, som du säger, can't win them all :)

Missade det också med några timmar. Synd att man inte är mer vaken när det smäller till.
Håller tummarna för er som hann regga er. Avis? Nej inte alls.....:rolleyes:

Här kommer lite från FT men ska som sagt tas med en nypa salt.
De flesta som säger att det inte kommer gå igenom är såklart EXP och Platinum folk vilket man ser på deras profiler. De är väl inte överlyckliga direkt. :rolleyes:

-

"I've just got off the phone with AAdvantage CS (v helpful) and, after initially being told that the person I was calling about was not targeted, they confirmed that she'd registered "on time" and was good to go. I'm taking this to mean that they're honoring the registrations of anyone who got in on the promo before AA realized their rather monumental screw up"

-

Just spoke with AAdvantage CS desk on this.. Can confirm what everyone else is saying - If you got a reg email you should be good to go.. The Codes shutdown after the limit of clicks was exceeded (at least thats what the CSR told me)

-

Så här tycker EXP:s på det stora hela om saken..

I love how so many people are up in arms because they registered and probably won't get status (I hope you don't, by the way, as I earn my status).

-

Nu håller vi tummarna. Med min bojkott av BA så vore det trevligt om man lyckades få igenom detta med AA men jag gråter inte floder om så inte sker..

Last edited:
Det är ju en sak att inte gilla att ens FFP delar ut enkla toppstatuskort. Men att ringa kundtjänst och gnälla om specifika personer är ju barnsligt.

Rent krasst är det ju så att om kreti och pleti hoppar på en sådan här promo, så kanske de når en hög status. Men eftersom de troligen inte reser så mycket är det ju ett övergående fenomen. Det är ett mycket större problem att vissa bolag (SAS tex) har på tok för låga krav för att uppnå status vilket gör att det blir trångt i lounger och liknande.

Jag registrerade mig och hann slänga in ett snabbt inlägg om det i One World Sapphire-tråden innan jag skulle iväg. Tyvärr hann jag inte starta en separat tråd om det. Men eftersom jag hade lite bråttom så hann jag inte heller stänga webbläsaren så jag hade kvar sidan som dök upp efter registrering och gjorde efteråt en skärmdump. Tyvärr säger både webbsidan och bekräftelse-mailet att detaljerade villkor finns på en sida där det nu inte längre finns någon information.

Jag har börjat fundera lite. Jag tror knappast den här dealen skulle vara targeted. Titta på den här texten:

We invite AAdvantage® members* who do not currently hold elite status to reach Gold, Platinum or Executive Platinum status faster and
keep it through February 28, 2015. Not an AAdvantage member? It's fast and free to join!

Notera det fetstilta. Hur skulle man kunna bli targeted om man inte ens är registrerad?
Nej, jag tror som några andra nämner på FT att AA bestämde sig att dra tillbaka detta efter att massor av Platinums och EXP:s började gråta och klaga. :)

Last edited:
Toppen