Senaste nytt

American Airlines AAdvantage All partner airlines award tråd

Dr. Miles

Expert
Det ser ut som det går att välja First class inrikes i USA när man flyger Business class interkontinentalt, utan att priset av bonusresor går upp till First class nivå.

Screenshot20140117_2.png

Screenshot20140117_3.png
 

Alf

Medlem
Så har det alltid varit med AA vad jag minns, i alla fall när det gäller inrikesflyg där det bara finns två klasser. Väljer man deras transkontinentala flygningar, exv NYC-LAX som har tre klasser, hamnar man i samma klass som är bokad interkontinentalt.
 

Dr. Miles

Expert
Om man är beredd att ta smällen av bränsletillägget på British Airways flygning, kan man flyga mellan Europa och Sydafrika för 37.500 AA miles i Business class, 50.000 AA miles i First class per enkel väg.

Screenshot20140120_4.png
Flight Subtotal: 50,000 miles + $386.30


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Det går inte att flyga via Mellanöstern (t ex via Doha med Qatar Airways) när man bokar som All partner airlines award. (jo, som kombination av två eller flera award)
 

ACervin

Medlem
Jaha nu är det dags att fasa ut sig ur USDM och lära sig AAdvantage istället. Har några funderingar på hur detta skulle påverka min favoritsträcka CPH-BNE. Så om någon har några tips tages de tacksamt emot. Till skillnad från många andra awardresor här så är jag intresserad av så snabba förbindelser som möjligt. Det blir tillräckligt mycket skumpa i alla fall.

Hur slår olika routings på kostnaden? Begränsningen ligger i att bytet måste ske i[ Singapore, Bangkok, Hong Kong, Shanghai, eller Tokyo för att minimera poänguttaget. Vilket gör att Malaysian Airways faller bort, annars flyger de från BNE. För att hitta resor så förstår jag att Qantas har en bra sökmotor. AA visar bland annat inte CX sägs det.
Hur listar man ut vad det kostar i poäng och bränsle tillägg? Måste man ringa AA?

1. Med CX och BA. BNE-HKG-LHR-CPH
2. Med CX och AY. BNE-HKG-HEL-CPH
3. Med QF och BA. BNE-SIN-LHR-CPH

4. Jag antar Emirates A380 från BNE bokat som ett QF faller bort pga bytet i Dubai

5. Kan man flyga in till andra städer i Europa typ Frankfurt och München och utnyttja Air Berlin för att ta sig till CPH?

Skulle misstänka att route 2 blir den mest ekonomiska?
 

Dr. Miles

Expert
Hur listar man ut vad det kostar i poäng och bränsle tillägg? Måste man ringa AA?
Ja

1. Med CX och BA. BNE-HKG-LHR-CPH
2. Med CX och AY. BNE-HKG-HEL-CPH
3. Med QF och BA. BNE-SIN-LHR-CPH
Alla tre är giltiga routings.

4. Jag antar Emirates A380 från BNE bokat som ett QF faller bort pga bytet i Dubai
Ja, tyvärr.

5. Kan man flyga in till andra städer i Europa typ Frankfurt och München och utnyttja Air Berlin för att ta sig till CPH?
Ja, det går.

Skulle misstänka att route 2 blir den mest ekonomiska?
Ja, jag tror också det.
 

jannewa

Medlem
Om man är beredd att ta smällen av bränsletillägget på British Airways flygning, kan man flyga mellan Europa och Sydafrika för 37.500 AA miles i Business class, 50.000 AA miles i First class per enkel väg.

Visa bifogad bild 23129





Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Det går inte att flyga via Mellanöstern (t ex via Doha med Qatar Airways) när man bokar som All partner airlines award. (jo, som kombination av två eller flera award)

Dum zonindelning, jag kollade på ARN-LHR-GRU i F som är obetydligt längre, där får man använda 90.000 miles enkel. Samma skatter iaf.
 

Swisser

Medlem
Sorry Dr. Miles,
Jag var nog lite för trött och snabb med mitt inlägg. Det gäller att ha tungan rätt i mun även tidig morgonstund.
 
Last edited:
Toppen