Senaste nytt

American Airlines AAdvantage All partner airlines award tråd

Tack för info. Konstaterar att det kan bli svårt att åka F med AA poäng för oss alla tre. Nu åker vi alltid med OZ via ICN.
Ser vi till priset för köpt businesclassbiljett ex ARN-BKK under kampanjer blir det således inte motiverat att köpa för 2 cent/ mile.
Kommer antagligen inte att köpa miles att lägga på hög vare sig med USDM aller AA såvida inte någon har ett argument som ändrar min uppfattning

Tack för info. Konstaterar att det kan bli svårt att åka F med AA poäng för oss alla tre. Nu åker vi alltid med OZ via ICN.
Ser vi till priset för köpt businesclassbiljett ex ARN-BKK under kampanjer blir det således inte motiverat att köpa för 2 cent/ mile.
Kommer antagligen inte att köpa miles att lägga på hög vare sig med USDM aller AA såvida inte någon har ett argument som ändrar min uppfattning

Om din förutsättning är att åka tre personer samtidigt, blir det mycket svårt. :(

Spenderade hela lördagkvällen med att plugga Americans awardsökmotor. Detta visade sig vara väl investerad tid. Jag har följande argument/frågeställningar/reflektioner som jag gärna vill ha synpunkter på. Följande gäller alltid 3 personer:
1 Glädjande nog finner jag Awards i F med BA långt fram i tiden till de destinationer vi oftast väljer ex BKK,SIN,HKG
2 En mileskalkyl baserat på 390 000 överförda USDM (1:1?)samt 180000 AA blir C.a 1.25sek per 10 miles. Detta ger en c:a kostnad på 17-18000 ARN-SIN resp. 20-22000 till SYD AKL PPT etc.
Detta är mycket bra trots att BA avgifter ligger på 700 USD per skalle.Fördelen med BA = lätt att boka 3 x F långt i förväg.
3 Väldigt bra värde om man hittar F till South Pacific ( trots avgifterna)
4 Kan man söka Awards med Cathay och Air Tahiti nui genom att gå med i deras bonusprogram? (såklart följs av telefonbokning)
eller finns det annan säker allmän sökmotor för dessa bolag(awardtravelr är mindre bra.....)
5 Beslutet blir att bunkra så många poäng som möjligt och använda till långa resor i F där skatterna inte blir lika utslagsgivande.
6 Skall det någon gång köpas flygbiljetter i C till ex. BKK ligger väl Finnair eller Qatar närmast till hands? följt av kreditering till AA
7 Vid eventuell USA resa ligger AA närmast till hands i syfte att nå status samt högre värde på partners krediteringar.

Hej
Nyss medlem AAdvantage. Funderar på poängköp, har alltid bokat med USDM funderar också på mer köp där före smgåendet.
FRÅGA: Är det möjligt att hitta 3 platser i F på samma flight CX eller BA till Asien?
P.s. Till admin: postade liknande i USDM tråd ursäkta, passar bättre här......

Jag bokade 2 platser i F med MAS Malaysian Airways över jul/ nyår CDG med A380. Det fanns upp till 4 platser lediga på många av dagarna, även från LHR.

4 Kan man söka Awards med Cathay och Air Tahiti nui genom att gå med i deras bonusprogram? (såklart följs av telefonbokning)
eller finns det annan säker allmän sökmotor för dessa bolag(awardtravelr är mindre bra.....)
Du kan söka platstillgångar på Cathay Pacific flygningar bl a på Qantas Frequenst Flyer, JAL Mileage Bank:s webbsidor.
(Det går självklart att söka den även på Asia Miles)

Jag skrev en liten guide om hur man söker awardplatser på Qantas webbsida.
[Guide] Sök lediga award platser online - oneworld

För sökning av awardplatser på Air Tahiti Nui flygningar, kan du göra det på ExpertFlyer.

Funkar detta även med KVS tool ?

Ja, det går att söka platstillgång på Cathay Pacific flygningar via KVS.
(Du behöver att mata in bl a BAEC. Qantas FF, JAL Mileage Bank, Asia Miles nummer + lösenord för att kunna söka det på KVS)

Angående platstillgång på Air Tahit Nui, jag använder inte KVS längre, så kan jag inte svara på.

Jag bokade 2 platser i F med MAS Malaysian Airways över jul/ nyår CDG med A380. Det fanns upp till 4 platser lediga på många av dagarna, även från LHR.
Vilken sökmotor använder du för att se platstillgång?
Jag testade KVS där syns inte MAS,

Vilken sökmotor använder du för att se platstillgång?
Jag testade KVS där syns inte MAS,

Jag använde BAEC eftersom jag blev tvångsmedlem där när mina BMI poäng fördes över dit. Leta platser från LHR eller CDG för MAS. Sedan gjorde jag bokningen via AA agent i Sverige på mina AA poäng.

Toppen