Senaste nytt

Amazon lanseras i Sverige

Status
Stängd för vidare inlägg.

M.K

Medlem
80112C61-F817-4AC5-9C39-32EDB4B36E4B.jpeg

Med blandade känslor mottar jag detta besked.

Tråkigt om många konkurrenter slås ut, men positivt för oss frequent flyers då vi kan förvänta oss nya sätt att tjäna poäng, genom Amex kampanjer eller med andra partners.

I korthet så är det så att man kan koppla ihop sitt Hiltonkonto med amazon, och därefter shoppa på Amazon med Hiltonpoäng (lika bra värde som att handla muffins för Eurobonuspoäng).

Det är väldigt vanligt att okända människor kommer över folks Amazonkonton och därefter shoppar upp alla Hiltonpoäng. I de Hiltonforum som jag är aktiv inom så skulle jag nog våga säga att jag läser om människor, som blivit av med sina hiltonpoäng på detta viset, varje vecka.

Nu är vi lite off topic, men en allmän uppmaning till alla på BC som har ett Hiltonkonto - Aktivera 2FA! Det skyddar mot detta.

Last edited:
Fina nyheter! :)

I korthet så är det så att man kan koppla ihop sitt Hiltonkonto med amazon, och därefter shoppa på Amazon med Hiltonpoäng (lika bra värde som att handla muffins för Eurobonuspoäng).

Det är väldigt vanligt att okända människor kommer över folks Amazonkonton och därefter shoppar upp alla Hiltonpoäng. I de Hiltonforum som jag är aktiv inom så skulle jag nog våga säga att jag läser om människor, som blivit av med sina hiltonpoäng på detta viset, varje vecka.

Nu är vi lite off topic, men en allmän uppmaning till alla på BC som har ett Hiltonkonto - Aktivera 2FA! Det skyddar mot detta.

Enligt standard på Amazon så behöver man inte uppge kortuppgifter vid köp när man väl gjort det en gång. På mitt konto t ex så kan jag klicka köp på en vara och efter att ha klickat köp vid nästa steg så är ordern lagd. Fungerar det likadant med Hiltonpoängen ? Hur skulle 2FA på just Hilton hjälpa i denna situation, eller menade du 2FA på Amazon?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen