Senaste nytt

Allmänna tips för hyrbil i USA

Hur ser det ut med försäkringar då?

Jag tecknade försäkring via Hotwire.com, genom ett externt försäkringsbolag. Väl på plats visade det sig dock att Hertz avrådde från att göra så i framtiden och istället lägga till försäkring på plats genom dom (trots att det var bokat via Hotwire). Inte så konstigt kanske.. Men fördelen enligt Hertz var att man slapp trasslet med ett externt bolag genom att köra försäkringen direkt via Hertz.

Kan även tilläggas att vi uppgraderade bilklass väl på plats trots att Hotwire skrev att det inte gick. Man kunde välja och vraka bland alla tillgängliga bilklasser..

Hej!

Jag och en kompis ska flyga till Los Angeles i sommar och därifrån ta en bil till Las Vegas. Jag försöker hitta hur mycket one way fee ungefär är på. Men jag har efter lite sökande inte hittat något. Någon här som har erfarenhet av ungefär vad one way fee ligger på? Är ju lite skillnad på 100$ och 500$

Hej!

Jag och en kompis ska flyga till Los Angeles i sommar och därifrån ta en bil till Las Vegas. Jag försöker hitta hur mycket one way fee ungefär är på. Men jag har efter lite sökande inte hittat något. Någon här som har erfarenhet av ungefär vad one way fee ligger på? Är ju lite skillnad på 100$ och 500$

De gångerna jag råkat ut för "One way fee" så har det varit 100 dollar. Med Alamo har jag aldrig behövt betala det.

Enligt Alamos hemsida (som för övrigt är väldigt bra) så är envägsavgiften 150$. Vilket inte var så farligt. @Crille81 har du bara bokat igenom deras hemsida och sedan haft tur när du hämtat ut hyrbilen?

$100 låter fantastiskt, de gånger jag har kollat (förutom inom samma delstat) så har det varit betydligt dyrare med one-way fare ={

Finns det någon begränsning på avstånd, eller kan jag hämta i Maine och lämna i San Diego? :p

Det bästa pris jag hittar just nu för hyra i USA är direkt på budget.com med BCD nummer H033101, hyrde 18 dagar i Denver April/Maj en Standard SUV Ford Escape eller liknande(fick en KIA Sportage), 645 USD totalt, utan kod på budget.com var samma bil 715, samma pris via rentalcars.com.
Denna kod kommer från en budget.com annons som poppar upp på min facebook sida.
.

Finns på deras hemsida också
Upp till 10% på hyrbil i USA & Kanada

Jag har använt det där några gånger, ibland men inte alltid kan det ge bra priser.

Slumpvis test Miami airport i december, full size blev ca 15% billigare än med det här
Nytt (1:a November) AVIS erbjudande |

Toppen