Senaste nytt

Allmänna tips för hyrbil i USA

TP Theft Protection ingår ju i CDW/LDW (Hertz, Avis, Budget i alla fall)

RA Roadside Assitanse är det som de försöker pracka på en när man hämtar ut bilen, tappar man ofta nycklarna
eller glömmer att tanka är det säkert bra.

@Stefan62 kan berätta vilket kort man ska ha om man vill hyra en bil helt utan försäkring ;)

Last edited:
Jag gjorde precis en bokning för en hyra i USA. Priset hos Avis (efter att ha testat ungefär alla rabattkoder jag kunde hitta) var fortfarande 50% högre än hos AutoEurope, som var billigast av tredjepartarna.

Efter genomförd bokning gick jag in på avis.co.uk och chattade med agenten där, som utan problem lade in bokningen på mitt Avis Preferred-konto. Nu får vi se om allt funkar med att hämta ut bilen, men om man kan få in hyran på sitt konto så känns det helt plötsligt mer värt att boka via agenter. Slå mig inte @agehall ...

En kollega på jobbet påstår att han vid ett tillfälle i New York åkte på parkeringsavgift eftersom han återlämnade bilen betydligt tidigare än vad bokningen avsåg. Kan det verkligen stämma? Någon annan med liknande historia?

En kollega på jobbet påstår att han vid ett tillfälle i New York åkte på parkeringsavgift eftersom han återlämnade bilen betydligt tidigare än vad bokningen avsåg. Kan det verkligen stämma? Någon annan med liknande historia?

Parkeringsavgift vet jag inte, men det händer att de räknar om rate:n så att det blir betydligt dyrare..

Vet inte om hotwire.com har nämnts i tråden, men bokade nyss en hyrbil i NYC genom den siten till ett grymt pris och det visade sig vara Hertz jag hyrde från :)

Skedde detta på Manhattan? Jag har för mig att jag har sett skyltar om att om man lämnar bilen utanför deras öppettider kan man åka på en parkeringsavgift. Men jag skulle tro att det snarare rör sig om att de kalkylerat om priset från veckohyra till dagshyra.

Skedde detta på Manhattan? Jag har för mig att jag har sett skyltar om att om man lämnar bilen utanför deras öppettider kan man åka på en parkeringsavgift. Men jag skulle tro att det snarare rör sig om att de kalkylerat om priset från veckohyra till dagshyra.
Det var på Manhattan och inom ordinarie öppettider.

Last edited:
Det bästa pris jag hittar just nu för hyra i USA är direkt på budget.com med BCD nummer H033101, hyrde 18 dagar i Denver April/Maj en Standard SUV Ford Escape eller liknande(fick en KIA Sportage), 645 USD totalt, utan kod på budget.com var samma bil 715, samma pris via rentalcars.com.
Denna kod kommer från en budget.com annons som poppar upp på min facebook sida.

Har just bokat i Oktober från LA i 44 dagar samma bil samma kod på budget.com, 1,345 USD utan kod var priset 1,500 USD medans rentalcars.com var kring 1,700 USD, jag brukar numera oftast boka med budget eftersom dom inte tar betalt för extra förare om denna är ens partner, i Kalifornien spelar det dock ingen roll eftersom man där inte tar betalt för extra förare på något bolag.

Jag har annars tidigare bra erfarenheter med att hyra från rentalcars.com, i stort sett aldrig problem, en gång så ville de ha 245 USD extra för att få den bil jag faktiskt hade bokat då dom påstod att jag bara bokat en 2 dörrars Ford Fusion, orkade inte bråka då jag ville iväg, kontaktade rentalcars.com så fort jag kom hem och long story short, fick de 245 USD tillbaka på ett par dagar med en ursäkt från både budget och rentalcars.

Toppen