Senaste nytt

Allmänna ryktestråden

DAT lade ner flygningarna när SAS öppna på LPI, så det tror jag inte på.
Tror AF/KLM så mycket på NRK efter framgårna på LPI? I så fall lär det vara Hop! till CDG.

Säga vad man vill om Frankfurt men någon turistdestination är det inte.

Huvudfrågan gällande NRK är vart näringslivet vill resa och vilka det är. Det är knappst myndigheterna som håller trafiken uppe.

Jag gissar på att linjen Örebro - Köpenhamn slingas via Norrköping.
Den linjen har inte levt upp till förväntningarna och hade omkring 18 pax per tur i snitt första månaderna. Vissa turer har gått helt tomma.

Gissningen är alltså att flygplatsledningen i Örebro i ren desperation förhandlat med Norrköping, som också är desperata, om att dela en linje till Köpenhamn.

Om det blir så ger jag linjen max 6 månader, samt att jag protesterar mot att Köpenhamn är en viktig turistdestination.
Vi får se.

Den linjen har inte levt upp till förväntningarna och hade omkring 18 pax per tur i snitt första månaderna. Vissa turer har gått helt tomma.

Gissningen är alltså att flygplatsledningen i Örebro i ren desperation förhandlat med Norrköping, som också är desperata, om att dela en linje till Köpenhamn.

Om det blir så ger jag linjen max 6 månader, samt att jag protesterar mot att Köpenhamn är en viktig turistdestination.
Vi får se.
Troligaste gissningen hittills, på så många områden!

Vi får se.
Ryan går bra och har sett till att "Stockholm" ökat kraftigt (statistik från CPH.dk för januari 2016 vs. 2015, CPH: Strk vkst p de lange ruter Så nog är det en tillräckligt stark turistdestination. I övrigt håller jag med dig, blir knappast en vettig slingning.

upload_2016-2-16_20-9-0.png

DAT lade ner flygningarna när SAS öppna på LPI, så det tror jag inte på.
Tror AF/KLM så mycket på NRK efter framgårna på LPI? I så fall lär det vara Hop! till CDG.

Säga vad man vill om Frankfurt men någon turistdestination är det inte.

Huvudfrågan gällande NRK är vart näringslivet vill resa och vilka det är. Det är knappst myndigheterna som håller trafiken uppe.

Vi får se.

Det är inte som turistort man vill CPH och FRA, men för att kunna åka ut i världen där ifrån.

Jag önska västerås - CHP fanns kvar, när jag var lite var det en perfekt väg ut i världen utan att behöva åka till arlanda.

Ryktats RIX från LPI eller NRK till sommaren men jag är spänd på att göra vad detta kan vara.... Woho!!! Viktigt för regionens finaste flygplats

Toppen