intuition
Medlem
De riktiga bolagen till vänster och de kompletterande lågkvalitetsbolagen till höger?Ändå en hoppfull bild![]()
![]()
De riktiga bolagen till vänster och de kompletterande lågkvalitetsbolagen till höger?Ändå en hoppfull bild![]()
![]()
Det marknadsförs dock som:Lifetime har alltid stått för programmets livslängd. Så får ju hoppas på positiv utveckling. Men jag skulle inte utgå från att man automatiskt skulle få en livstidsstatus i Flying Blue bara för man har det i Eurobonus.
Om EB läggs ner så är det slut.Det marknadsförs dock som:
Flyg för att få förmåner livet ut
Kvalificera dig för EuroBonus Guld under tio år i följd och få Lifetime Gold-status. Med andra ord, Guld-status för all framtid.
Som Lifetime Gold-medlem kommer du att få alla EuroBonus Guld-medlemskapets förmåner under resten av ditt liv.
| SAS
www.sas.se
Ja, men djävulen är i detaljerna.Det marknadsförs dock som:
Flyg för att få förmåner livet ut
Kvalificera dig för EuroBonus Guld under tio år i följd och få Lifetime Gold-status. Med andra ord, Guld-status för all framtid.
Som Lifetime Gold-medlem kommer du att få alla EuroBonus Guld-medlemskapets förmåner under resten av ditt liv.
Svårt att se att kursen skulle bli något annat än 1:1. En annan fördel med FB Platinum är markant bättre tillgänglighet av bonusplatser till lägsta priset.Om EBD blir FB Platinum öppnas ju iaf enligt dagens förutsättningar AF F awards.
Blir spännande att se vad en ev växlingskurs mellan programmen blir.
FB har väl inte gjort väck med bränsleavgifter på awards som SAS? Detta är en av de främsta styrkorna med SAS awards enl mig.Svårt att se att kursen skulle bli något annat än 1:1. En annan fördel med FB Platinum är markant bättre tillgänglighet av bonusplatser till lägsta priset.
Flygbolagsspecifikt beroende på om operating carrier tar ut bränsletillägg eller inte. På AFKLM:s egna flyg får man räkna med att betala 500-800 EUR i skatter och bränsletillägg på en långresa i business class.Har FB också gjort väck med bränsleavgifter på awards som SAS? Detta är en av de främsta styrkorna med SAS awards enl mig.
SAS och Eurobonus är lillasyster(bolag) jämfört med FlyingBlue och AF-KLM. Är i min åsikt en snöbolls chans i Sahara att FlyingBlue som varumärke skulle i samband med detta försvinna, än mindre att det skulle bytas till EuroBonus (som låter som ett lotto-spel till ovana öron).När det gäller lojalitetsprogrammens sammanslagning, vad är det som säger att det ena ska absorberas av det andra?
Man kanske väljer att skapa något nytt där man tar det bästa från respektive program och gör något nytt av det?
Det finns väl inte skrivet i sten att FlyingBlue alltid ska vara FlyingBlue?
Dessutom med SAS under samma paraply så har man ju vuxit sig större med ännu större täckning i Europa, då skulle faktiskt Eurobonus vara ett bättre namn på programmet.
När det gäller lifetime guld så finns det så klart en risk att det försvinner och det hade varit oerhört tråkigt tycker jag, framför allt som jag just nu är i en period där jag börjar fasa ut mig själv från arbetslivet och resandet minskar. Men de resor som jag trots allt gör kan fortfarande vara hyfsat bekväma med denna guldstatus.
Samtidigt så har jag en känsla av att de förändringar som gjorts i programmet gjort det svårare att nå guldstatus och lifetime gold. En förhoppning är ju då att man gjort detta för att det inte ska bli för många nya, men att de som redan uppnått det ändå kommer att få behålla det.
Vad händer med det ganska nya samarbetet med Scandic och den statusmatchning som finns där? Kommer detta samarbetet att avslutas, eller kommer istället hela FlyingBlue att omfattas? Om inte avsikten från början varit ett korttidssamarbete så tror jag inte att Scandic uppskattar ett avslut av samarbete om runt ett år, men hur troligt är det att hela FlyingBlue också lyfts in i detta samarbetet?
Totalt sett så är jag tveksam till att det blir den "enkla" lösningen där Eurobonus försvinner och alla medlemmar istället blir FlyingBlue.