Senaste nytt

Air France KLM matchar ditt guldkort

Jag hade ett guldkort för 2012 som jag hade fått med hjälp av en tidigare matchning. I hopp om att få behålla det även efter 31 mars ansökte jag via länken i den här tråden när chansen dök upp, men det gick tyvärr inte. Jag tycker egentligen inte att jag alls har gjort mig förtjänt av att få fortsätta ha ett guldkort då jag inte gav KLM/AF några inkomster alls under 2012, det var ju lite trevligt att ha när jag flög Delta, men mitt soft-landing-silver är generöst nog. Men det var alltså inte var helt sant att "alla som har anmält sig kommer att få sin matchning senast 31 mars", det gällde inte oss som hade ett matchat guldkort sedan tidigare.

Men det var alltså inte var helt sant att "alla som har anmält sig kommer att få sin matchning senast 31 mars", det gällde inte oss som hade ett matchat guldkort sedan tidigare.

Det gällde nog under förutsättning att du uppfyllde alla andra finstilta villkor. Det är praxis att man bara får göra statusmatchning en gång till ett bolag. Möjligen kan du få göra ytterligare en om det gått väldigt lång tid sedan den senaste (vi pratar många år), men det verkar vara väldigt ovanligt det med.

Har i helgen flugit min första resa som Flying Blue Gold och var tacksam för extra baggage, "uppgraderingar" till economy comfort och priority boarding.
Mellan ZRH-AMS blev jag till min förvåning tilltalad med namn: "Mr. Bringman, what would you like to drink?" och "Thank you for flying with us today Mr. Bringman"

Last edited:
Har i helgen flugit min första resa som Flying Blue Gold och var tacksam för extra baggage, "uppgraderingar" till economy comfort och priority boarding.
Mellan ZRH-AMS blev jag till min förvåning tilltalad med namn: "Mr. Bringman, what would you like to drink?" och "Thank you for flying with us today Mr. Bringman"

Blev "uppgraderade" till exit row på AMS-ARN i måndags - helt klart i kraft av sambons matchade guldkort. Trevligt!

Toppen