Senaste nytt

Air France KLM matchar ditt guldkort

Fortfarande Ivory... BC.se medlemmar verkar ha fått lägst prio... Vi får väl se fram emot Gold from 1/4 om inga ytterligare förseningar uppstår! :D

Fortfarande Ivory... BC.se medlemmar verkar ha fått lägst prio... Vi får väl se fram emot Gold from 1/4 om inga ytterligare förseningar uppstår! :D

Vore ju komiskt om den marknad statusmatchningen var avsedd för har lägst prio.

Om de nu inte är så att alla de som skrivit i olika forum att de blivit uppgraderade de senaste dagarna ljuger. :)

Tyvärr är det väl rätt många som använder antingen ett medlemsnummer alt. mailadress + fyrställig PIN
för inloggning både bland flygbolag och hotellkedjor.. Även om man är en (säkerhets-) medveten resenär
så kan man inte göra något åt detta.

Ännu Ivory... 4 ToR Paris har dom förlorat nu.. Trist att det skall ta så lång tid. Man får ju hoppas att det aktuella datum från vilket status skall gälla inte är det datum jag ansöke om matchningen utan det datum det registreras.
Förresten så kan man ju undra lite över säkerheten på medlemsinloggningen. En e-postadress och en fyrställig kod... Det är ju i princip ingen som längre accepterar en sådan lösning utan man kräver blandning av gemena, versaler och någon siffra. Fyrställig är ju hur lätt som helst att knäcka.

Nu har jag inte provat, men jag misstänker att det finns en begränsning i hur många inloggningsförsök man får innan kontot spärras. Det är endå ett relativt säkert sätt att skydda kontot. Jämför man med siter som kräver 6+ tecken med minst en stor bokstav och en siffra, så föredrar jag en PIN-kod.

Det är en sak att vi har långa och ganska komplicerade root-lösen på jobbet, men när tex bostadsrättsföreningen börjar ha krav på komplicerade lösenord, så har man inte förstått vad det i praktiken åstadkommer. Överkomplicerade lösenord motverkar ofta säkerhet i praktiken.

Nu har jag inte provat, men jag misstänker att det finns en begränsning i hur många inloggningsförsök man får innan kontot spärras.

3 försök som vanligt...sen fick jag ge upp och min flickvän be FB om att få ny PIN skickad... :eek:

Håller med om komplicerade lösenord som man inte kan ändra, det finns en uppenbar risk att man antecknar dem någonstans.

Jag antar på tal om det att den här typen av lösen är rätt säker:
bu$1n3$$c!a$$
...eller inte?

Toppen