Anfield
Medlem
I Economy class (vilket denna tråd handlar om) serverar de följande alkoholhaltiga drycker på utrikes linjer:
öl, rödvin och vitvin
Ok tack för info !
I Economy class (vilket denna tråd handlar om) serverar de följande alkoholhaltiga drycker på utrikes linjer:
öl, rödvin och vitvin
Nu har ju SAS ryckt upp sig med sin nya kabin, men när jag åkte Air China senast på ARN-PEK så tyckte jag detta var bättre på CA jfrt med SAS
- Direkt till PEK, inget bakflygande till CPH först
- Fri öl i Ekonomi (Tsing Tao, helt OK 4.5%)
- IFE i varje säte med VoD
Sämre / Lika
- Maten. Inge vidare varken på SK eller CA i ekonomi. Ät innan brukar vara min devis när jag åker ekonomi.
- Personalen. Opersonligt på bägge
Sämre på CA
- Rödvinet är odrickbart
- Mindre antal EB-poäng om man bokas i låg ekonomi
Min allmänna uppfattning är att Sydkorea har ett bättre säkerhetstänk och ett mer organiserat samhälle än Kina.Vi ska flyga till Seoul från Peking. Tyvärr finns inga awardplatser, så vi tänker köpa revenue ekonomibiljetter.
Vilket bolag är bättre när det gäller säkerhet och service - Air China eller Asiana?
Man får hoppas att de lärde sig något av 0Z214, den kraschen gav inte ett särskilt förtroendeingivande intryck.Min allmänna uppfattning är att Sydkorea har ett bättre säkerhetstänk och ett mer organiserat samhälle än Kina.
Personligen hade jag bokat Asiana framför Air China varje dag i veckan.
Var helt säker på att någon skulle kommentera detta men valde att inte gardera mitt inlägg med att "Asiana har också haft olyckor" eller att koreansk kultur kanske inte alltid främjar den bästa säkerheten som t.ex. här hemma i Norden eller Västeuropa.Man får hoppas att de lärde sig något av 0Z214, den kraschen gav inte ett särskilt förtroendeingivande intryck.