Brukar åka Air China i economy nån eller ett par gånger per år (varvar med SAS, Finnar o LH). Air China är inte så mycket värre än dom andra, men......jag har aldrig sett till något starkare än vin i Eco, tvivlar på att det finns snacks. Det finns individuell skärm i A330'orna från Stockholm, men det finns inte så mycket vettigt att kolla på tycker jag (tycker inte SAS imponerar heller för den delen) så ladda mobilen med filmer. Fram till för ett par månader sedan fick man inte ha mobilen igång (inte ens i flight mode) på kinesiska bolag, tror dom har släppt på det nu men är inte helt säker. Ett tips är att vara ute i god tid till incheckningen på Arlanda (om det är där du flyger ifrån) för att undvika kaoset som oftast råder, förra gången jag åkte tog det 90 miunter att checka in fast jag bara hade handbagage och hade checkat in på webben. First Class lounge på PEK duger, det finns mat o dryck o sköna stolar, men kanske inte ett ställe att man vill hänga på i 7 timmar. Vet inte hur ombyggnaden går på flygplatsen heller, var där i September och då var väldigt mycket stängt pga ombyggnad.