Senaste nytt

Air China ekonomiklass, hur är servicenivån?

Nu är det många år sen jag åkte med Air China men nu har jag precis bokat en resa till K.L. i Economy med Air China. Jag vet förr så var det dåligt med urval under resan, ville man ha en cognac eller whisky till kaffet så var det ofta slut och i bästa fall kunde man få 2 öl innan det var slut. Någon som vet hur det är idag? Finns det även lite snacks under resan? Egen skärm i stolsryggen, eller ska man proppa mobilen full med film etc.?

Vi har även 7 timmar på flygplatsen i Peking och tänkte då gå till A.C. First class lounge då vi har Lounge key. Har hört en del dåliga recensioner, men en som jag som inte är van av riktiga F.C. lounger så kanske den är helt OK? Eller ska man välja BGS i stället?

God tur! Det skal nok gaa fint. Individuelle monitors med film. Drik: Koeb evt. lidt reserver i lufthavnen og tag med, hvis du bliver toerstig og lageret svinder ud. Loungerne i Peking er mere end godkendte med masser af plads og luft til resten af terminalen. De er bestemt godkendte med soverum, bad etc. Udvalget af fika er begraenset til faa maerker, men det glider ned. Traditionel tea/stall is a must. Proev Peking Beef Noodles, det bedste mad jeg kan faa der.

Brukar åka Air China i economy nån eller ett par gånger per år (varvar med SAS, Finnar o LH). Air China är inte så mycket värre än dom andra, men......jag har aldrig sett till något starkare än vin i Eco, tvivlar på att det finns snacks. Det finns individuell skärm i A330'orna från Stockholm, men det finns inte så mycket vettigt att kolla på tycker jag (tycker inte SAS imponerar heller för den delen) så ladda mobilen med filmer. Fram till för ett par månader sedan fick man inte ha mobilen igång (inte ens i flight mode) på kinesiska bolag, tror dom har släppt på det nu men är inte helt säker. Ett tips är att vara ute i god tid till incheckningen på Arlanda (om det är där du flyger ifrån) för att undvika kaoset som oftast råder, förra gången jag åkte tog det 90 miunter att checka in fast jag bara hade handbagage och hade checkat in på webben. First Class lounge på PEK duger, det finns mat o dryck o sköna stolar, men kanske inte ett ställe att man vill hänga på i 7 timmar. Vet inte hur ombyggnaden går på flygplatsen heller, var där i September och då var väldigt mycket stängt pga ombyggnad.

Jag har varit i kontakt med Air China och förbudet för mobil (med flightmode) är borttaget. Så lång tid för incheckning låter inte roligt, men vi ser till att vara i tid.
Tack för tips o info

Toppen