Senaste nytt

Agehalls galna äventyr sommaren 2013

Mina favoriträtter i Argentina var Enpanadas och Facturas.
Ingen i Madrid fattade vad jag ville äta när jag försökte att beställa Facturas efter vår resa i Argentina. I Spanien betyder Facturas samma som i Sverige, "fakturor". :eek:

Facturas eller "Masas finas" finns kanske inte direkt i Madrid men om du frågar efter Bollos (Boljos) så kan du komma lite närmare.

Empanadas är liknande piroger och Facturas hittar man på bageri/konditori och köpes gärna i dussintal :D

Lite OT på OT

Är i Ushuaia just nu. Har dock inte varit här på vintern men jag skulle tror det slår sommaren alla gånger. Värme och ljust.

Hade samma "problem" genom tullen i BA. Skillnaden var att var 10e minut så klappade alla händerna i takt i visslade. Tog nog närmare en timme att ta sig igenom efter jag fått bagaget.

Kul att följa resan din. Har hängt här ett tag men nu var det dags att regga sig...

För mycket text, för lite bilder... :-(

Misströsta inte - kameran är full med bilder och en hel del film som ska klippas ihop under veckan. Eftersom jag alltid plåtar i RAW, så är det inte bara att kasta upp bilderna utan man behöver göra lite postprocessing. Därav fördröjningen på bilderna.

Kom igen nu - jag sitter på jobbet och har ap-tråkigt! ;)

Problemet är att jag också sitter på jobbet och har massor att göra då jag spenderade tors-fre på att FLYGA! :) Kan inte riktigt ta mig tid just nu att skriva tyvärr. Hade velat göra det igår, men sängen kände på tok för skön...

Toppen