Senaste nytt

Affärer/sajter som tar emot AMEX

LinuxSam

Medlem
Kommer inte ihåg om jag berättade att Rejmes Bil i Halmstad tar AMEX. Betalade handpenningen på min bil med kortet där för 3 år sedan.
 

Brandten

Medlem
Måste helt klart läsa på om Klarna checkout. Mycket nu... SAS shopping och alla butiker som finns där och/eller Refunder och vilket kort som fungerar vart... Puh
 
Jag tror att jag har hittat en grej som många här är intresserade av. Ett fondbolag som jag använder mig av, ett svenskt mycket seriöst och framgångsrikt, tar emot insättningar via bankgiro. Billhop godkänner betalningarna till deras BG, upp till 150K. Det går utmärkt att betala in fondmedel med tex AmEx eller Coop Medmera. Fick bonuspoäng för hela insättningen. Pengarna kan man sedan ta ut ganska snart igen om man inte vill låta dem vara kvar och växa.

För er som vill veta vilket Fondbolag: skicka PM.
 
Last edited:

Niels

Medlem
Det är alltid ett gissel att veta i förväg ifall en butik/restaurang tar emot AmEx. Jag har dock en idé. I tjänsten Foursquare går berätta väldigt fort ifall ett ställe tar emot AmEx eller inte, problemet är bara att det är så få av användarna som delar med sig av den informationen, vilket är synd, då det är så enkelt gjort. På hemsidan går det bara att uppdatera vilka kort ställena accepterar, men i appen går det även att lägga till vilka kort de inte accepterar, så nu tänker jag bli duktig på att lägga till den informationen (går ju ändå så fort; in i butiken/restaurangen - ... uppe till höger - Suggest an edit - Features - Credit Cards), och sen går det alltid att lätt få fram den informationen! Det hade såklart varit kul ifall så många som möjligt ville hjälpa till, tillsammans skulle vi kunna göra det enklare för oss att veta på förväg!
 

Attachments

  • Bild.jpg
    Bild.jpg
    32,9 KB · Visningar: 327
Toppen