Senaste nytt

Affärer/sajter som tar emot AMEX

I mitt tycke känns det som om dom är nöjda med att rikta sig mot större företag som kan inte är så medvetna om pris eller serivce.
Jag skulle säga att det snarare är så att de gått mer mot en omedveten konsumentmarknad. När jag använde Dustin som mest (under 90-talet) var de utmärkta. De hade i princip ingen försäljning till konsumenter och det var aldrig några problem att få hjälp. Kompetent presales och om något blev fel var det bara att skicka tillbaka prylarna utan något som helst tjafs. När de sedan startade Dustin Home så märktes tydligt att dessa glada säljare som bara ville kränga en pryl till någon och sedan gå vidare även påverkade företagssidan. Ungefär då slutade jag mer eller mindre handla från Dustin och numera sker det bara spontant när de råkar ha bra kampanjer på något jag behöver.

Nu kanske jag är helt off, men jag tankade på en obemannad OK-station i veckan och såg att det var en AMEX-logga på kortautomaten. Har absolut för mig att de bara tagit MC/Visa förut.

Till min stora förvåning märkte jag idag att Volkswagen Göteborg tar Amex! Förra gången jag handlade reservdelar där så gick det ej. Mannen i servicedisken nämnde även glatt att "Ja det är ju viktigt att du tjänar poäng"! :D

Men det gäller bara service och reservdelar? Jag råkade köpa en bil där idag och då sa de det vanliga om bankkort och inte kreditkort för betalningen. Men Amex är ju inte ett kreditkort så jag får väl se när jag hämtar bilen.

Toppen