Senaste nytt

Affärer/sajter som tar emot AMEX

Nej? Jag provade precis :eek:

Ska kila Elgiganten, tack för tips.
Då undrar jag hur du provade :D

Beställde själv med AmEx från MediaMarkt för någon vecka sedan utan problem. Står även en AmEx symbol när man går till kassan.

Man kanske måste beställa för en viss summa för att använda AmEx (handlade för strax över 3tkr)?

Verkar även gå att ta faktura avgiftsfritt om du vill använda Betalo.
 

Attachments

  • image.png
    image.png
    132,7 KB · Visningar: 288

MichaelR

Medlem
Då undrar jag hur du provade :D

Beställde själv med AmEx från MediaMarkt för någon vecka sedan utan problem. Står även en AmEx symbol när man går till kassan.

Man kanske måste beställa för en viss summa för att använda AmEx (handlade för strax över 3tkr)?

Verkar även gå att ta faktura avgiftsfritt om du vill använda Betalo.

Du har helt rätt, idag finns Amex som alternativ. Kanske var något tillfälligt bara igår. Tack för hjälpen!
 
Nån som känner till några elektonikbutiker likt Elgiganten, MediaMarkt, Webhallen med mera som erbjuder Amex som betallösning när man betalar online?

Alltså inte i fysisk butik utan i webbutiken.
Jag kan besviket konstatera att MediaMarkt och Dustin tyvärr inte accepterar det, bara på plats i butik, men det är inte aktuellt för mig.

Tacksam för tips.

Riktigt irriterande att inte Dustin tar Amex :( Jag mailade dem t.o.m. och fick till svar att de inte har några planer på att införa det och inte heller PayPal...

Numera handlar jag mest på Inet.se som tar både Amex och PayPal!
 

mha321

Medlem
Varför tar inte vissa Amex, generellt liksom? Är det en merkostnad för företag som vill ha Amex som betalningsalternativ?
Ofta, ja. Amex tenderar att vara dyrare i sina standardavtal. Är du en riktigt stor handlare, så får du oftast ner de priserna, men i standardavtalen kan Amex vara ganska mycket dyrare.

Mastercard och visa kommer också normalt i "paket", medans Amex kräver ett extra avtal. Så det blir även lätt mer pappersarbete (beroende på vem man har inlösen hos).
 
Ofta, ja. Amex tenderar att vara dyrare i sina standardavtal. Är du en riktigt stor handlare, så får du oftast ner de priserna, men i standardavtalen kan Amex vara ganska mycket dyrare.

Mastercard och visa kommer också normalt i "paket", medans Amex kräver ett extra avtal. Så det blir även lätt mer pappersarbete (beroende på vem man har inlösen hos).

Ah ja det förklarar ju att vissa motsätter sig Amex... bra att veta
 
Toppen