Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Bah!

Har ännu inte fått in min SAS flygning 28sep2012 på mitt A3 konto.
Ännu surare är det då det är just den resan som ska göra mig A3*G.

Har provat retro-reg ett flertal som mail men inga svar :(

Jag reste med TG, CPH-BKK-CPH för ett tag sedan. En vecka efter hemkost var 10.700 poäng inne på A3. :)

Åker CPH-USM-CPH i februari, så efter det ska guldkortet trilla in.

Okej, jag måste bara dubbelkolla. När man blir medlem får man 2000 miles. Sedan har man alltså 12 månader på sig att få ihop 2000 miles till för att nå Blue, och när man väl är Blue har man 12 månader på sig att skrapa ihop ytterligare 16 000 miles för att nå Gold? Så jag behöver inte skrapa ihop 2000 + 16 000 miles innan december nästa år om jag går med nu?

Okej, jag måste bara dubbelkolla. När man blir medlem får man 2000 miles. Sedan har man alltså 12 månader på sig att få ihop 2000 miles till för att nå Blue, och när man väl är Blue har man 12 månader på sig att skrapa ihop ytterligare 16 000 miles för att nå Gold? Så jag behöver inte skrapa ihop 2000 + 16 000 miles innan december nästa år om jag går med nu?

Jag har inte läst medlemsvillkor noga men jag tror att medlemsår är kalendarår hos Aegean Miles&Bonus.

Så tolkar jag det.

"Members who hold a BLUE Card and who have earned at least 16,000 Tier Miles (in excess of the initial 4,000 Miles) within twelve (12) consecutive months from their first miles-accruing flight on the previous tier (Blue/reach 4.000 tier miles) will receive the GOLD Card. "

"Members who hold a BLUE Card and who have earned at least 16,000 Tier Miles (in excess of the initial 4,000 Miles) within twelve (12) consecutive months from their first miles-accruing flight on the previous tier (Blue/reach 4.000 tier miles) will receive the GOLD Card. "
Jag tolkar också det så, och det verkar dessutom vara rullande och inte fast intjäningsår: "It shall be made clear that: (a) If the Basic Member has not collected 4,000 Miles within a period of twelve consecutive (12) months from the date of the first valid flight that registered miles), then the accrued Miles shall not be automatically reset, but shall rather be successively deleted, once one (1) year elapses from each flight event, effected within the said 12-month period." (från Terms & conditions)

Toppen