Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Ok Ubbe, tackar, kände väl på mig det men tänkte fråga för säkerhets skull.

Vilket program alltså, man når alltså "blue" efter bara en handfull rundor på kortdistans inom Europa om man plockar rätt bokningsklass.

Möjlighet att flyga in stora delar till Aegean Gold billigt enligt nedan...
Visst ger US "L" 100% till Aegean, inga ändringar på senare tid som man missat? (hemsidan säger 100%)

Skärmavbild 2012-09-13 kl. 04.19.36.png

Byte i PHX på en timme kan dock bli tight?!

Last edited:
Hoppas ingen postat denna länk till en hemmasnickrad Aegean miles calculator, tycker den verkar funka bra:

owenrudge.net - Utility Base - Star Alliance Mileage Earnings Calculator

Provade själv att testa TXL-ZRH-MIA-ZRH-TXL med Swiss i bokningsklass P och fick 21 488 miles vilket ju bör räcka till Gold med viss marginal.

owenrudge.net - Utility Base - Star Alliance Mileage Earnings Calculator

Det verkar alltså vara så att det bara är Miles&More som sänkt poängen kraftigt för intjäning i Swiss P? För när jag använder Swiss egen calculator visar den bara drygt 10 000 poäng..

Jag upptäckte businessclass.se i somras och får säga att det ändrat mitt sätt att tänka och planera resor, jag är enormt tacksam.

Tänkte passa på att utnyttja mina nyvunna kunskaper och hjälpa mina föräldrar lite och ge dem en spark i riktning mot Aegean gold, men vill kolla med er experter att jag tänkt och räknat rätt.

De har bokat följande:
CPH-YYZ med LH (Operated by Air Canada) i bokningsklass S
YYZ-CUN med AC i S
CUN-YYZ med AC i L
YYZ-CPH med AC i L

Jag använde räkneverktyget på owenrudge.net och fick fram att det borde bli 11023 miles (3893*2 respektive 1618*2). Frågan är: första
sträckan är av någon anledning bokad som LH och LH i S klass ger färre miles än AC i S, men om jag förstått rätt är får man poäng enligt bolaget som utför flygningen. Räknar man om LH S till AC S eller blir det någon annan bokningsklass?

Välkommen till BusinessClass.se, falling!

Frågan är: första
sträckan är av någon anledning bokad som LH och LH i S klass ger färre miles än AC i S, men om jag förstått rätt är får man poäng enligt bolaget som utför flygningen. Räknar man om LH S till AC S eller blir det någon annan bokningsklass?
Det är tyvärr ingen som har koll på. Inte ens flygbolaget. :(

Toppen