Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Mm det kan jag tänka mig att det inträffar ibland. Men känns ju som att all logik pekar på att det borde bli så i överlägset av de flesta fall, då dom inte behöver fråga Lufthansa eller SAS osv.

Kan ju inte ens påbörja registrering för än 14 dagar efter man flugigt annars.
Flygningar med LH tar (normalt) 3 dagar att få upp på A3 kontot.

Lufthansa flygningar tar mellan 1-3 dagar att kreditera. SWISS tar 3-7 dagar. SAS 3-7, men i mer än hälften av fallen har efterregistrering behövts.

Jag har inte behövt göra ett enda retro claim med A3, och jag har blandat friskt mellan bolag (och fortsatt kreditera efter att jag blev guld). Kanske har jag haft tur...

Jag är alltid väldigt noga med A3 just för att undvika extra krångel. Även när bokningsbekräftelsen från byrån innehåller A3 så har LH OCI tatt upp MM. Lägger därför alltid in A3 en extra gång vid check in (OCI, maskin, manuell).
Får alltid upp poängen på A3 automatiskt.

Då mitt EBG går ut i juli och jag inte på något sätt kommer hinna flyga in de 40 000 EB-poäng jag behöver för att återkvalificera mig, funderar jag på ett A3-kort som nödlösning. Att falla tillbaka till EBS och inte ha tillgång till lounge när man flyger *A känns inte alls kul, nu när man är van att rulla in i loungerna när man e ute o flaxar.

Stämmer det att jag skulle kunna bli guld på A3 genom att endast flyga en t/r i C exempelvis Stockholm-New York? Med LH/LX blir det ca 10 000 miles (ca 20 000 med 200% intjäning?)?

Toppen