Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Stämmer min uträkning att jag får ungefär 1865 x4 = 7460 aegean miles för en businessclass t.o.r ARN - LIS med TAP ?
Kostar ju 5 600 SEK för en weekend i höst.

Stämmer bra om det är i bokningsklass C, D, Z, J iaf. Jag vet inte om det finns någon Business restricted som ger mindre, men det är väl inte troligt...

Exakt 7460 miles bör du inte räkna med.. Aegean har en tendens att räkna sträckorna något kortare än gcmap.com. ARN-MXP skiljer t.ex 40 miles mellan gcmap & aegeans uträkningar.

Stämmer bra om det är i bokningsklass C, D, Z, J iaf. Jag vet inte om det finns någon Business restricted som ger mindre, men det är väl inte troligt...

Exakt 7460 miles bör du inte räkna med.. Aegean har en tendens att räkna sträckorna något kortare än gcmap.com. ARN-MXP skiljer t.ex 40 miles mellan gcmap & aegeans uträkningar.

Tack ! Då vet jag hur jag ska få ihop till mitt guldkort :)

Vad tror ni om det här? Ganska billigt för att bli Aegean Gold direkt.
Besök till Singapore + Sydney likväl.
Det ger 21.500 poäng ungefär + 1000 som man får vid signup.
Dessa poäng kan man använda till en trevlig enkelresa i Business inom Europa eller en ToR i ekonomi. :)

Är A330 eller A380 mellan SIN-SYD att föredra? A330 kabinen såg jag en bild på, såg riktigt trevligt ut!

singa.png

Last edited:
Jag hade valt efter loadfactor tror jag. Men om det är lika fullt i båda så vinner nog A380.

Har bara 777-200 att jämföra med hos SQ mot deras A380, jag föredrar dock säten och benutrymme som jag hade på A380. Var inga problem för mig som har långa ben att få plats och trots allt ha en behaglig flygning. Har de samma säten på A330 så är det väl "sak samma", men A380 är ett roligare plan att flyga med enligt mig.

Såg nu att det är ekonomi även på övervåningen på A380, då är det nog inget snack!
Kan man även bocka av ett plan man aldrig flugit med. :)

Edit: Seat pitch är samma på A380 som A380. 32" och 19".

Last edited:
Såg nu att det är ekonomi även på övervåningen på A380, då är det nog inget snack!
Kan man även bocka av ett plan man aldrig flugit med. :)

Edit: Seat pitch är samma på A380 som A380. 32" och 19".

När jag flög med dom för några år sedan så fick man inte övervåning, det gavs till deras egna status-medlemar i första hand. Det kanske dock har ändrats sedan 2009, finns ju ingen garanti att man får övervåning bara för att det finns economy platser där.

Toppen