Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Fick mitt guldkort för en par veckor sedan. Giltigt i två år. Trodde det skulle vara tre.... Vad är kraven för att förbli guld och inte falla tillbaka till silver? 20.000 nya poäng?

Skrev det här tidigare i tråden:

Försökte lusläsa Aegeans regler, kom fram till följande (men, jag är inte säker att det är sant, nån annan får gärna verifiera mig på följande):

Om du uppnår BLUE, men inte GOLD inom din kvalificieringsperiod förblir du BLUE, och dina poäng (Tier=nivågrundande) ska dras bort från ditt konto ett år efter att de registrerats.

Vad som händer med ens tiermiles om man når GOLD kopplade jag aldrig ihop. MEN! här är en teori, baserad på Terms & Conditions.

Du flyger ihop 4000 + 16000 miles inom ett år och blir GOLD, då måste du resistrera minst en flygning på kontot var 36e månad för att ditt konto ska vara aktivt. Och, (här är jag väldigt osäker) eftersom att du är GOLD raderas inte dina tiermiles och du är GOLD så länge du registrerar en flight var 36e månad och håller ditt konto aktivt.

För bra för att vara sant? Troligtvis, men det är vad jag kan utläsa av reglerna.
Men rätta mig gärna.

Jeg har også nærstuderet T&C af flere omgange. Min konklusion er den samme - så længe du er Gold udløber dine TierMiles ikke. Udfordringen er så at din konto bliver lukket hvis den er inaktiv i mere end 36 måneder. Det handler således om at opnå Gold indenfor 12 måneder ved at optjene 19.000 TierMiles (20.000- 1.000 i sign up bonus) og så krediterer en flyvning til A3 senest 36 måneder efter sidste konto aktivitet.

Jeg arbejder lige nu på A3 gold: Jeg havde tænkt mig at fortsætte som M & M Frequent Flyer og havde booket adskillige mileage run i 2014 for at beholde status og miles (>3 år!). Men så der skete der 2 ting:

1. M&M afslog at kreditere miles med TK som status miles (kun 25%)
2. A3 "gave me an offer that I could not refuse"

Så jeg dropper nu M&M for A3: M&M silver kun giver adgang til få lounges i forhold til A3 gold - selv om FT- status gælder 2 år
Prisen er at skulle "brænde" 400,000 M&M miles som nu udløber over 3 år. Disse miles er imidlertid ikke meget værd pga. Lufthansas aggressive "tax-policy" hvor man betaler ca. 4000 DKR i skat blot for 1 oversøsisk rejse. Af og til kan man købe en discounted oversøsisk rejse billigere end hvad LH tilbyder i "skat"! Bye, bye, miles and more....

Jeg har netop optjent 12600 miles på A3: jeg registrerede kortet ved indcheckning med 3 forskellige luftfartsselskaber (ET, TK, LO). Alt fik godt, LH's M&M blev slettet og A3 blev indsat i stedet, Stor succes! Om 2 uger er jeg *A3G :)

Fedt pep! Selv ser jeg frem til weekendens MR til Alicante, naturligvis via TRD, så er A3*G Sikret for de næste mange år :)

PS. Hvis du ikke ved hvad du skal gøre med alle de M&M miles så kan jeg nok godt ofre mig hvis det er ;)

Lade in min fråga i fel tråd så jag ställer den här också

Capture.JPG

Gjorde en freudiansk tankevurpa och la in EB istället för A3 vid beställning med Swiss från CPH till VLC (via ZRH). På hemsidan verkar det inte vara möjligt att ändra. Kan detta lösas på flygplatsen eller är det bara att bita i det sura äpplet?

Gjorde en freudiansk tankevurpa och la in EB istället för A3 vid beställning med Swiss från CPH till VLC (via ZRH). På hemsidan verkar det inte vara möjligt att ändra. Kan detta lösas på flygplatsen eller är det bara att bita i det sura äpplet?
Har du provat att editera bokningen på lot.com?

Toppen