Fick du nytt kort automatiskt?Mitt A3 förlängdes till 2016..
Fick du nytt kort automatiskt?Mitt A3 förlängdes till 2016..
Hej,
Flög ARN-HKT-BKK med Thai i C. (och sen vidare BKK-ARN med DY i deras så kallade C... men den storyn finns i den DYstra tråden...)
Ville inte överfylla mitt Aegeankort med poäng så jag krediterade första benet på EB.
Men sen bytte jag (eller iaf försökte) i HKT inför resan till BKK. Men hon hade lite svårt att hitta Aegean i sitt system och efter lite instruktioner fick jag till sist A3 på boardingkortet.
Sen dröjde de ett par dagar min fästmö fick in sina poäng på EB (hon körde samma kort hela sträckan) och för mig dröjde det ytterligare ett par dagar innan poängen trillade in på fel konto.
Vad är sannolikheten att det kommer in poäng på Aegean också?
Vad är sannolikheten om jag påpekar och försöker göra en efterregistrering att jag får in poäng på A3?
Mr. Plow - se det som en lärdom. Ha aldrig mer än det FFP du vill ha poäng till i närheten av din bokning. Om du tex vill ha poäng till EB men använda A3 för status så ta med dig kortet och visa upp men var tydlig med att de inte ska byta FFP i din bokning.
Det blir tyvärr nästan alltid fel när man gör dessa operationer och verkligen "behöver" få poängen rätt för att tex återkvalificera. Vill man vara helt säker ska man inte ha något FFP i sin bokning och sedan retroregistrera allt.
Mr. Plow og Agehall: Jeg havde lignende tilfælde med TG fra CPH-BKK-KKH hvor jeg i min bookning havde Royal Orchid registreret. I lufthavnen lavede jeg det om til LH's M&M. Og, selv om jeg var garanteret at få pointene på M&M havnede de alligevel på TG!! Det var umuligt at få dem flyttet over og disse points blev tabt for mig for evigt :-(Näe, det är kört. Har poäng krediterats så kan du räkna med att det är omöjligt att göra om.....
Fick du nytt kort automatiskt?
Är det inte ens värt att försöka göra en retro claim?
Annars: Mileagerun!!! Woho!![]()
Jag har gjort samma tavla och torskade. Fanns inget att göra tyvärr.