Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

En liten fråga;

Om jag flyger till San Francisco med SAS och blir uppgraderad med OptionTown till business men i bokningen har lagt in mitt A3 nummer - får jag då in motsvarande business poäng till A3 eller är det endast EuroBonus som poängantalet "följer med" upp med OT?

Vad jag alltså funderar på är om jag ska kreditera resan till EB eller A3… Vill helst få till guldkortet med A3 men vill ju inte tappa för mycket EB-poäng om det nu är så att en uppgradering med OT endast ger EB-poäng.

Du får poäng hos A3 för den nya bokningsklassen. För business bör du hamna i Z, vilket ger 200% till A3.

Blev A3*G nu för ett par dagar sedan och har redan utnyttjat det då jag spenderar julen i Österrike med snowboard som extra baggage utan kostnad. Har precis bokat en bonusresa som ska kosta 25k poäng. Funderar sedan på att kreditera framtida resor till EB då jag kan boka "billigare" bonusresor med dem. Är det någon som provat att använda benefits från A3*G men kreditera EB? Det gick något rykte på FlyerTalk om att man skulle vara försiktig med att göra detta då A3 blev sura då och kunde stänga av ens kort.. Stör mig ganska mycket på att man måste vara EBG för att få använda FastTrack i CPH och att det inte räcker med *G.

Blev A3*G nu för ett par dagar sedan och har redan utnyttjat det då jag spenderar julen i Österrike med snowboard som extra baggage utan kostnad. Har precis bokat en bonusresa som ska kosta 25k poäng. Funderar sedan på att kreditera framtida resor till EB då jag kan boka "billigare" bonusresor med dem. Är det någon som provat att använda benefits från A3*G men kreditera EB? Det gick något rykte på FlyerTalk om att man skulle vara försiktig med att göra detta då A3 blev sura då och kunde stänga av ens kort.. Stör mig ganska mycket på att man måste vara EBG för att få använda FastTrack i CPH och att det inte räcker med *G.

Det där är inga problem. Använde A3*G-förmånerna flitigt o krediterade till EB innan jag blev EBG. Man behöver inte ha sitt Star Alliance guldkort i bokningen för att få utnyttja förmånerna enligt reglerna.

Intressant GOTATH tack för ditt svar. Hur gör du i praktiken? Jag vill åt lounge och bagage-förmånerna. Bokar du med A3 och byter sedan vid gaten?

Intressant GOTATH tack för ditt svar. Hur gör du i praktiken? Jag vill åt lounge och bagage-förmånerna. Bokar du med A3 och byter sedan vid gaten?

Bokar o lägger in EB. Sen har jag med mig Aegean-kortet och visar i loungen, incheckningen etc :) Byta bonuskort vid gaten är riskabelt eftersom de ibland gör fel så att man får poäng på fel kort.

Jeg er ved at "flytte" mit star alliance favoritprogram fra M&M til M&B, men kan ikke finde ud af gyldigheden for A3 Guldkortet? Hvis man opnår guld e.g. 1/7-2014 hvor lang tid vil kortet være gyldigt (om man ikke indtjener flere points)? På forhånd tak for hjælpen

Det er gyldigt i minimum 3 år :)

Ex min far blev guld 10/2013 og hans kort er gyldigt til 12/2016

Jeg mindes at have læst om at pointene ikke udløber når man er guld, så det i princippet gælder forevigt... Jeg ved dog ikke om det fungere sådan i praksis.

Toppen