Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Flyger GOT-MUC imorgon och tänkte lägga lite miles på A3. Routas från LH OCI till SAS och vill där byta från mitt M&M nummer till A3. Men på SAS OCI hittar jag inte Miles&Bonus i listan?

Testa den här sidan https://wftc3.e-travel.com/plnext/SASaustralia/GetPNRsList.action?LANGUAGE=GB&SITE=CAPVCAPV
Alternativt Checkmytrip.com
Alternativt Manage my bookings på Lufthansas hemsida
Eller så ber du de i incheckningen lägga till ditt kort i bokningen

Last edited:
Finns det någon här som vet hur stabilt Aegean är, med tanke på den finansiella situationen i Grekland. Är det riskabelt att lägga sina poäng/miles där?

Finns det någon här som vet hur stabilt Aegean är, med tanke på den finansiella situationen i Grekland. Är det riskabelt att lägga sina poäng/miles där?

Det är nog inte mer riskabelt än att lägga EB hos SAS exempelvis.
Man får vara glad så länge det varar och just nu har de inga större problem med betalningarna.

De verkar inte ha publicerat någon rapport efter 1 oktober 2012, men då hade de märkt av en liten nedgång jämfört med samma tid 2011. 8,7M€ förlust jämfört med 2,7M€ året innan.

AEGEAN reports Nine-Month 2012 revenue of €511.3m, 5% lower compared to the
same period last year.
Passengers carried totaled 4.9m, a 6% reduction compared to 2011, with load factor
improving from 69.2% to 73.9%, however with lower average fares in the domestic
market for a fourth consecutive year.
International traffic was marginally lower at 2.8m passengers (-1%), while domestic
demand weakness continued with traffic declining by 13% to 2.07m. The reduction in
international traffic stems exclusively from Athens, where Aegean registered a 7%
decline as part of an overall market 13% decline. On the other hand, Aegean’s
international traffic from its 5 other bases in regional/island airports increased by
10%, outperforming the overall rate of tourist arrivals in the country.
Net result after taxes deteriorated to a loss of €8.7m compared to losses of €2.72m in
2011. High oil prices as well as US dollar strength against the euro were the main
cost factors weighing on results, in addition to continuous weakness in domestic
demand.
The Company’s cash position stood at €181m at the end of September 2012.
Aegean Airlines | Financial Results

Man ska väl inte riktigt jämföra landets situation med flygbolagets tycker jag... För att svara på din fråga: Nej, det är inte mer riskabelt än att lägga sina poäng hos EB, MM, FB etc. :)

Ok. Tack!
Då är det bara att köra igång och samla miles. Har en bokad USA-resa i mars som tar mig halvvägs till Aegean Guld. Kommer att vara klistrad vid denna tråd för att få ihop resterande miles :D

Jo det känns ju nästan som att det är lite för bra för att vara sant!
Jag räknar med att få ihop mitt guld till helgen när jag kommer hem från min senaste resa.

Jag ska för första gången boka en resa med syfte att tjäna in Aegean-miles och undrar om det går att dela upp segementen på en round ticket och peka ut att vissa segment ska ge EuroBonus-poäng och andra ska ge Aegean-miles?
Nästa fråga är när jag bokar genom Expedia (vilket också är första gången för mig) hur dirigerar jag miles till de olika flygbolagens bonusprogram?

Toppen