Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

först och främst: tack som fan för ett intressant forum. ni skriver så sjukt bra och intressanta saker - man blir helt beroende. :)

nu till min fråga: vill nå Aegean guld så snabbt som möjligt, men till ett prisvärt pris. kan ju åka till typ vilken stad som helst i USA och få det genomfört, men känns ej värt. finns det någon resa i Europa med Business som ger tillräckligt med miles?

utgångspunkt är ARN. budget=13-14k. upprepande resor till samma plats får förekomma.

tack på förhand!

Välkommen till BusinessClass.se, adde1!

Som palmen skrev, SWISS Business Saver till Moskva genererar hyfsad antal Aegean miles (ca 11.700 miles) för ca 6.600 SEK inkl. skatter. (mer info kan du se det här inlägget)

Det finns också bra priser från Köpenhamn.
http://www.businessclass.se/deals/8...r-ryanair-ireland-4-350-sek-inkl-skatter.html

Om du tycker att det är tråkigt att åka samma destination två gånger kan du välja att åka Moskva en gång och Aten, Istanbul eller Lissabon för andra omgång. Det blir över 20.000 Aegean miles totalt.

Givetvis trevligast med Business, men vill gärna informera personer under 26år att alla SAS ungdomsbiljetter ger 100% till Aegean. ARN-LPA ger t.e.x över 5.000mi T/R för 2.200SEK.

Bara ett litet tips! :)

Som palmen skrev, SWISS Business Saver till Moskva genererar hyfsad antal Aegean miles (ca 11.700 miles) för ca 6.600 SEK inkl. skatter. (mer info kan du se det här inlägget)

Det finns också bra priser från Köpenhamn.
http://www.businessclass.se/deals/8...r-ryanair-ireland-4-350-sek-inkl-skatter.html

Om du tycker att det är tråkigt att åka samma destination två gånger kan du välja att åka Moskva en gång och Aten, Istanbul eller Lissabon för andra omgång. Det blir över 20.000 Aegean miles totalt.

Det smidiga med Moskva-alternativet som mileage run är ju att det inte behövs någon övernattning eftersom man bara är 4 timmar på flygplatsen tack vare mycket sen ankomst "dag 1" (mao tidigt dag 2). Annars kräver väl Swiss business saver nästan alltid minst en övernattning.

EN fråga om Aegean Gold - har fått mitt som gäller till 12/2015. Är det ngn som har förstått hur mycket points som behövs för att behålla guld status samt när dessa points måste in :) ?

EN fråga om Aegean Gold - har fått mitt som gäller till 12/2015. Är det ngn som har förstått hur mycket points som behövs för att behålla guld status samt när dessa points måste in :) ?

Menar du varje år? Isf inga... Gick ett rykte om att man måste kreditera flygningar varje år, men det stämmer inte.
Om du menar återkvalet 2016 så är det återigen 20.000p du behöver.

Detta har diskuterats ett antal gånger, jag tror att kontentan är att omkvalificering är såpass dåligt beskrivet av Aegean att vi faktiskt inte vet. Det blir dock intressant när de första guldkorten sedan de gick med i Star Alliance börjar gå ut, då lär vi få reda på hur det egentligen står till.

Flyger GOT-MUC imorgon och tänkte lägga lite miles på A3. Routas från LH OCI till SAS och vill där byta från mitt M&M nummer till A3. Men på SAS OCI hittar jag inte Miles&Bonus i listan?

Du ska kreditera minst 1 poänggivande flygning var 18-24 månad så händer inget med din status. Du fortsätter vara Guld och inga poäng försvinner. Efter dessa 24 månader är det normal åter kvalificering som gäller dvs >20000 poäng.

Toppen