Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Behöver i dagsläget 10768 miles samt fyra segment med A3 för att förnya mitt guld. Har lite andra flighter planerade så jag gissar på att jag kommer behöva 7000-8000 miles innan november. Någon som har idéer på bra runs? Tänkte flyga i juni eller augusti. Har upgrade vouchers så jag skulle kunna pröva Aegeans business class i samma veva. Det är kanske orimligt att flyga ihop alla miles med A3, men det vore skönt att landa hyfsat nära i alla fall. Kanske skulle man kunna knåpa ihop något sjyst ITA Matrix-kommando som ger en massa alternativ?

O:A3 X:ATH borde ge dig några exempel. Fast för mig har det inte funkat till annat än vidare inom Grekland. Kanske nåt slags villkor de har i reglerna så att man inte kan boka t.ex. ARN-ATH-LHR. Annars kan du ju pussla ihop själv via T/R ARN-ATH och separat biljett ATH-nånstans. Aegeans business class sägs ju vara riktigt bra så jag kan absolut se en poäng i att försöka få fyra långa segment med dem. Även om jag själv har valt ARN-ATH-SKG T/R, och bygger miles med andra.

Någon som vet var man kan se bokningsklassen under bokningsprocessen hos Aegean när man flyger med just dem? Provat fram till och med sidan med adressuppgifter men inte hittat något.
Ser bokningsklassen tydligt på en bokning som redan är gjord sedan en tid tillbaka, men vore ju bra att kunna se innan man köper biljetten.

Någon som vet var man kan se bokningsklassen under bokningsprocessen hos Aegean när man flyger med just dem? Provat fram till och med sidan med adressuppgifter men inte hittat något.
Ser bokningsklassen tydligt på en bokning som redan är gjord sedan en tid tillbaka, men vore ju bra att kunna se innan man köper biljetten.
Prova med följande trick.
  1. Gå till Aegean Airlines webbisa.
  2. Genomför din bokning. (välj datum, flight, antal passagerare, hotell, hyrbil osv)
  3. Gå till fas 5 "Fare and passenger details".
  4. I denna sida klicka på tom yta, sedan använda webbläsarens funktion "Visa källkod".
    Screenshot20150604_01.png
  5. I källkoden använd sökfunktionen (ofta går det bra med Ctrl + F på Windows).
  6. Sök flightnummer du ha valt, t ex A3813 och A3812 i detta fall.
  7. Det finn några rader som innehåller flightnummer men det finns rader som innehåller infromation om flygplanstyp.
    Screenshot20150604_02.png
  8. Bakom flygplantyp står det t ex 'K'. Jag misstänker att det är en bokningsklass. (ej bekräftad)

Kod:
('LIGHT','5','','ownA3', 'A3', 'Aegean Airlines', '201509191200','ARN','ATH','A3', '813','Airbus Industrie A320','320','0', 'K');">A3813</a>

('LIGHT','','5','ownA3', 'A3', 'Aegean Airlines', '201509220830','ATH','ARN','A3', '812','Airbus Industrie A320','320','0', 'W');">A3812</a>

Helt otroligt att jag missat infon med itinerary-pilen, trodde jag hade provat att klicka på den.

Intressant grej med Aegean: Iaf i de exempel jag provat hittills är det alltid samma bokningsklass per riktning, alltså oavsett byten. T.ex. ARN-ATH-LCA: bokningsklass T.

Toppen