Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Jaha, då gör man sin första Mileage run till Madrid. CPH-MAD-CPH för 2500 kr i SAS Plus. Bör ge mig ca 5000 miles till A3 kontot.

Passar på att stanna över natten både i CPH och i MAD, då på Hilton såklart för att få ihop mina fyra nätter som behövs för Guldkortet. Allt inklusive tågresan till CPH är givetvis betalt med SAS EB MC så jag även får poäng den vägen.

Så sjuk man blivit sen man hittade detta forum....men roligt är det ;)

Så där, då har 2562 x 2 miles ramlat in på Miles & Bonus kontot, tog endast 4 dagar, får dock inte Guldet förrän i Februari då jag åker till SIN med 100% intjäning (Ca 14500 miles).

Vore ju trevligt att ha guldet till den resan, nån som har ett bra förslag på billig mileagerun?

Last edited:
När man ringer till SAS kundtjänst så upplyser de att man inte kan ändra från Eurobonus till A3 om det har blivit fel.
Jag bad SAS personal att ändra från SAS till A3 när jag flög för ca 1 månad sedan. Fick A3 på bordingkortet men poängen kom in på Eurobonus. Jag gjorde en reklamation hos SAS och fick det ändrat till slut.

Så där, då har 2562 x 2 miles ramlat in på Miles & Bonus kontot, tog endast 4 dagar, får dock inte Guldet förrän i Februari då jag åker till SIN med 100% intjäning (Ca 14500 miles).

Vore ju trevligt att ha guldet till den resan, nån som har ett bra förslag på billig mileagerun?

Jeg har planer om et lille mileagerun i løbet af januar/ februar.
CPH-TRD-ALC-OSL-CPH, i SAS Plus, koster ca. Fra 2200DKK! Jeg bliver dog nødt til at flyve i en weekend og der koster det ca 2800DKKK turen giver ca. 9200 miles til A3 eller 10000 til EuroBonus. Hvad jeg har set er det den rute der giver bedst indtjening ift. Tid og pris med start i CPH

När man ringer till SAS kundtjänst så upplyser de att man inte kan ändra från Eurobonus till A3 om det har blivit fel.
Jag bad SAS personal att ändra från SAS till A3 när jag flög för ca 1 månad sedan. Fick A3 på bordingkortet men poängen kom in på Eurobonus. Jag gjorde en reklamation hos SAS och fick det ändrat till slut.

Vart gjorde du reklamationen?

Jeg har planer om et lille mileagerun i løbet af januar/ februar.
CPH-TRD-ALC-OSL-CPH, i SAS Plus, koster ca. Fra 2200DKK! Jeg bliver dog nødt til at flyve i en weekend og der koster det ca 2800DKKK turen giver ca. 9200 miles til A3 eller 10000 til EuroBonus. Hvad jeg har set er det den rute der giver bedst indtjening ift. Tid og pris med start i CPH

Låter ju kanon, hur bokar jag en sån rutt via sas.se?

Låter ju kanon, hur bokar jag en sån rutt via sas.se?

Det er faktisk ret nemt, SAS flyver til alicante fra bl.a. ARN, BGO, CPH OSL,TRD mfl. Da SAS ikke flyver ALC-CPH hver dag foreslår den helt automatisk alternativer. ex d. 22/2 hvor jeg flyver ud, er der følgende muligheder.
CPH-ALC.png

Da jeg skal bruge 8730 miles for at nå guld er det ikke ligemeget hvor jeg har min connection, og da jeg ønsker at klare det på en weekend skal jeg flyve via. TRD for at få nok miles på en tur. Afhængig af hvor mange miles du behøver optjene for at få guld kan du evt. vælge en anden roouting.
Distance.png

Så det korte svar på spørgsmålet: Det gør du meget nemt på SAS.se, da der sjældent er fly direkte. Yderemere har A3 en "minimum miles" på 1200 miles for en rejse i SAS plus, så man får ofte en bedre miles/kr. ved IKKE at flyve direkte, og så længe man flyver fra CPH, er det altid en fordel, da man kommer længere væk fra destinationen = endnu flere miles :D

Har precis börjat samla på Miles&Bonus och måste säga att jag är imponerad över hur snabbt poängen är inne. Bokade tre olika segment på flysas.com med A3M&B-nummer angivet och poängen var registrerad redan 3 arbetsdagar efter respektive resa! Kanske normalt, men jag hade fått för mig att Aegean är slöa med poängregistrering. Kanske bara gäller retro-claim då?

Last edited:
Toppen