Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Jag köpte biljetten via Kilroy, och på Boarding Passet står det Yn på resorna SPH-SIN coh SIN-MEL, på itinearyn från Kilroy ståd bara Economy (ingen kod) som class

Om du hade öppnat bokningen på SQ's hemsida så hittar man bokningsklassen. Men jag tror som agehall att det är högst otroligt att det kan ha varit Y, då dessa biljetter säljs för 30K och uppåt. Om du har kvar alla bokningsreferenser så föreslår jag att du ringer till Singapore Airlines och ber dem tala bokningsklassen.

Jaha, då gör man sin första Mileage run till Madrid. CPH-MAD-CPH för 2500 kr i SAS Plus. Bör ge mig ca 5000 miles till A3 kontot.

Passar på att stanna över natten både i CPH och i MAD, då på Hilton såklart för att få ihop mina fyra nätter som behövs för Guldkortet. Allt inklusive tågresan till CPH är givetvis betalt med SAS EB MC så jag även får poäng den vägen.

Så sjuk man blivit sen man hittade detta forum....men roligt är det ;)

Behöver eran expert hjälp.

Jag har gjort en tor OSD-ARN. Min resebyrå hade lagt in både EB och A3 i bokningen så för att verkligen vara säker så ändrade jag bonuskort i automaten på flygplatsen till A3. Så på både biljetterna står det A3 som FQTV. Nu ser jag att poängen trillat in på mitt EB-konto. Så jag ringde SAS och frågade hur det kunde bli så här och om de kan dra tillbaka poängen men det gick inte. Fanns inget de kunde göra säger det. De kunde inte dra tillbaka poängen sa de. Låter jätte konstigt i mina öron. Någon som har erfarenhet av något liknande? Eller något bar tips?

Tack på förhand.

Någon som har erfarenhet av något liknande? Eller något bar tips?

Har ingen egen erfarenhet av det du råkat ut för. Men har läst en hel del här på forumet och kommit fram till att när väl poängen är krediterade är det kört att försöka ändra. Dessutom ska du om möjligt undvika resebyråer. Bättre att inte lägga in lojalitetsprogram vid bokning utan göra det vid incheckning eller efterregistrera poängen.

Det är nog kört skulle jag tro. Däremot skulle jag skicka in klagomål, med förväntningen att kompenseras i poäng på ditt EB-konto. Över det kontot har SAS iaf möjlighet att ändra i efterhand...

Bara att tacka gudarna för att det inte handlade om en längre flygning!

Försöker undvika resebyråer så gott det går.

Ska skicka in det som klagomål. Men på sas representanten lät det som det var omöjligt att ändra i efterhand. Vilket låter väldigt konstigt.

Tack för era svar.

Det är kört. Jag har försökt fixa ett liknande problem då de krediterade fel trots att jag helt tagit bort det gamla FFP från min bokning. Eftersom INGEN gör detta rätt är enda sättet för oss som bryr oss att ALDRIG ha mer än det FFP man vill ha sina poäng till i bokningen. Det är enda sättet att vara säker på att man undviker problem.

Och att låta en resebyrå lägga in FFP är som att be om problem. Jag har inte sett en bokning, gjord av en resebyrå, senaste 5 åren som inte haft något fel i sig. (Med "fel" menar jag "inte så som jag bad om att det skulle göras")

Se detta som en lärokostnad och gör rätt nästa gång. Du kommer inte att få någon ersättning för att det blivit "fel".

Behöver eran expert hjälp.

Jag har gjort en tor OSD-ARN. Min resebyrå hade lagt in både EB och A3 i bokningen så för att verkligen vara säker så ändrade jag bonuskort i automaten på flygplatsen till A3. Så på både biljetterna står det A3 som FQTV. Nu ser jag att poängen trillat in på mitt EB-konto. Så jag ringde SAS och frågade hur det kunde bli så här och om de kan dra tillbaka poängen men det gick inte. Fanns inget de kunde göra säger det. De kunde inte dra tillbaka poängen sa de. Låter jätte konstigt i mina öron. Någon som har erfarenhet av något liknande? Eller något bar tips?

Tack på förhand.

Precis samma sak hände mig för några veckor sedan mellan ARN-ATH. Skulle ändra från EB till A3. Bara för att vara på den säkra sidan så garderade jag mig och checkade in via disk istället för att vara säker på att allt verkligen gick rätt till men inte ens det hjälpte... Flygningen kom ändå in på mitt EB konto.

Jag köpte biljetten via Kilroy, och på Boarding Passet står det Yn på resorna SPH-SIN coh SIN-MEL, på itinearyn från Kilroy ståd bara Economy (ingen kod) som class

Står det "Yn" innebär det inte att det kan vara bokningsklass N ?
Det ger i så fall inga poäng till A3 enligt tabellen på deras hemsida.

Toppen