Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

En märklig sak hände nyligen. För drygt en månad sedan flög jag med Austrian på Arlanda-Wien. Vid incheckningen online fick jag av någon anledning inte upp mitt TK*G på boardingkortet, och eftersom att jag inte hade fått kortet än så lade jag in mitt A3 kort istället. Sagt och gjort, men statusen dyker ändå inte upp, utan det stod enbart FQTV. I loungen på Arlanda blev jag nästan avvisad, då de inte kunde se något bonuskort inlagt. Värt att notera är att det stod M på BP't vlket jag antog bara var seating klassen.

På hemresan från Wien dök A3 statusen upp automatiskt vid incheckning på mobilen, men istället står det K (som är bokningsklassen) snarare än M. Reflekterade inte så mycket över detta. Två veckor passerar, och jag efterregistrerar flygen till M&M, varvid poängen landade dagen därpå.

Loggade in på min A3 profil idag och såg att det mysteriskt har ramlat in 750 miles på kontot. Tydligen krediterades flygningen som bokningsklass M. Alltid kul med en double-dip :)

Märkte däremot att 2000 status miles har försvunnit från kontot, vilket bör ses som ett gott tecken då statusen faktiskt kan löpa ut.

Last edited:
Så, då var man GULD!!!
Sex dagar efter flighten, var milesen inne och är uppe i 23.307 miles.
Bara luta sig tillbaka och vänta på guldkortet.

OT: Hustrun var med på samma resa men hennes miles har inte dykt upp på EB ännu, tre veckor efter resan. Tog som sagt sex dagar för A3.

Och idag trillade guldkortet ner i brevlådan! :D
Ganska exakt två månader efter jag uppnådde status.
Giltigt till och med december 2016, fick med en name tag också.

Last edited:
Ja, det är bara att klicka på "Request Partner Award", fylla i uppgifterna om flighterna du vill ha, sen ringer dom upp dig inom ett dygn och har redan uppgifterna framför sig.

Hej
Mitt jobb sköter normalt alla bokning av biljetter, har aldrig brytt mig innan jag hittade BC.se. Jag måste vara i Dubai på lördag och började läsa lite. Om jag läser regler rätt så kan jag bli "Guld" med E3 på en enda resa T/R Stockholm-Cairo-Addis-Dubai i "J" klass med Ethiopian.Stämmer detta verkligen?
Vore inte fel att få ett status kort till. En eloge till alla på ett suveränt forum. //Micke

Last edited:
Hej
Mitt jobb sköter normalt alla bokning av biljetter, har aldrig brytt mig innan jag hittade BC.se. Jag måste vara i Dubai på lördag och började läsa lite. Om jag läser regler rätt så kan jag bli "Guld" med E3 på en enda resa T/R Stockholm-Cairo-Addis-Dubai i "J" klass med Ethiopian.Stämmer detta verkligen?
Vore inte fel att få ett status kort till. En eloge till alla på ett suveränt forum. //Micke

Jag brukar använda mig av sidan nedan för att räkna poäng till A3. Med din rutt i J skulle du kamma hem guld på en T/R.

owenrudge.net - Utility Base - Star Alliance Mileage Earnings Calculator

Lysande sida helgonet tack! Är smått otroligt att få *G efter en enda resa. Tydligen flyger de med 787 Dreamlinern mellan ADD och DXB så jag får återkomma med massa foton. //Micke

Toppen